1

Onderwerp: Macarons mislukt

Ik heb vandaag macarons gemaakt, maar volgens mij zijn ze helemaal mislukt.
De macarons blijven smeuig. Ik heb ze al wat langer in de oven gedaan.

Iemand enig idee hoe dit kan?

2

Re: Macarons mislukt

Macarons moeten juist smeuïg zijn!
Ze hebben een krokant buitenlaagje dat een beetje wegsmelt in de mond, en de binnenkant is wat stroperiger.
Zeker niet langer in de oven doen, want dan gaan ze verkleuren en barsten.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Welk recept heb je gebruikt?

4

Ze vallen helaas bij het oppakken met een palletmes.
Ik heb het recept gebruikt uit een boekje van Xenos.  Het boek heet petit fours, macarons & whoopies.

hmm dat ken ik niet, maar ik heb afgelopen weekend voor het eerst macarons gemaakt met het recept van deze how-to : http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=174646. En die waren perfect gelukt! Dus als ik jou was zou ik die eens proberen.. niet veel werk en niet moeilijk... Succes!

6

Het recept is
150 gr amandelmeel
200 gr poedersuiker
15 gr cacaopoeder
4 eiwitten
50 gr witte basterdsuiker

Ik heb het precies op de manier gedaan als de how to die je net gaf.  Alleen dan 20 min. op 100 graden in een hetelucht oven.

7

sassie2612 schreef:

Het recept is
150 gr amandelmeel
200 gr poedersuiker
15 gr cacaopoeder
4 eiwitten
50 gr witte basterdsuiker

Ik heb het precies op de manier gedaan als de how to die je net gaf.  Alleen dan 20 min. op 100 graden in een hetelucht oven.

De verhoudingen van jouw recept liggen wel anders dan die van de how-to van deze site, dus het valt moeilijk te vergelijken. Ik denk dat er in jouw recept nogal veel vaste stof is tov het eiwit.

Verder is 100°c best wel een lage temperatuur, zelfs voor een hetelucht oven. Het zou kunnen dat ze zo niet snel genoeg gebakken zijn en dus uitgedroogd.

Het is best een moeilijk koekje om te maken, dus oefening baart kunst, zou ik zeggen. En de how-to van deze site is echt wel heel goed!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

8

Bedankt voor je tips. Ik ga van de week de how to maar eens proberen. Het moet en zal lukken ;)