1

Onderwerp: Is dit een lekkere combi?

Hallo allemaal,

Ik ben pas sinds kort besmet met het taart-virus en ben van plan deze week aan mijn tweede taart te beginnen, deze word voor mijn lieve vriend.

Hij wil graag licor 43 vulling, maar toen ik wat zocht op het forum kwam ik allerlei verschillende tips tegen. Wil het graag van de botercreme mix van funcakes maken, die heb ik staan en is dus niet al te ingewikkeld? Zal ik het water volledig vervangen door licor 43 of alleen de helft?

En nu mijn echte vraag, hij wil dus graag licor 43 vulling en iets met chocola en kersen. Ik zat dus te denken aan licor 43 vulling van bc en dan op de andere laag een laagje melk chocopasta en kersenvlaaivulling eroverheen? Zou dit lekker zijn bij elkaar? En zou je dan de licor 43 nog wel proeven?

Tips graag!! :)

Alvast bedankt!

2

Re: Is dit een lekkere combi?

Ik zou niet het hele water vervangen door de likeur, maar een gedeelte. Verder zou ik eerder denken aan of chocola, of kersen, maar het is vast wel lekker. Je kunt ook wat kersenvlaaivulling op de botercreme doen en dan een laagje ganache maken, lijkt me lekkerder dan chocopasta. Ganache is heel makkelijk: 200 ml slagroom aan de kook brengen, vuur uit en 200 gram pure chocolade erdoor. Laten afkoelen en smeren...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Ja daar heb je gelijk in! Ik heb hiernaast bij de recepten gezien dat je ook ganache van witte chocola kan maken, denk dat ik dat ga proberen, is misschien iets minder overtreffend. Dankjewel!

4

Wat ook kan is een dun laagje knapperige chocolade (een raster van gesmolten chocolade maken en even in de koelkast hard laten worden) en daarboven op de licor 43 vulling. En in de tweede laag dan vlaaifruit kersen.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen