1

Onderwerp: hoeveelheid biscuitbeslag????

Hallo allemaal

Ik heb laats mijn eerste taart gebakken Daarvoor had ik wat geoefend met met biscuitbeslag Nu heb ik alleen een vierkante vorm van 28 bij 28 gekocht Had daar voor mijn eerste taart 7 eieren voor gebruikt maar hij was maar voor de helft vol en was ook niet heel veel gerezen Nu weet ik dat je met water kunt meten hoeveel de inhoud is en dan uit kunt rekenen hoeveel eieren maar het bakblik lekt water maar geen beslg Hoe kan ik nu de hoeveelheid beslag uitrekenen??? Ik wil er namelijk wel 2 laagjes vulling tussen maken.

2

Re: hoeveelheid biscuitbeslag????

7 eieren is inderdaad te weinig. Ik houd de tabellen aan van de webshop en daarin staan deze hoeveelheden. Even naar beneden scrollen  ;)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/maat … vormen.pdf

3

Esther68 schreef:

7 eieren is inderdaad te weinig. Ik houd de tabellen aan van de webshop en daarin staan deze hoeveelheden. Even naar beneden scrollen  ;)

In de tabellen hiernaast staat het wel wat minder. Welke klopt nou?

4

Super bedankt Ben echt nog maar een beginner en dan ook nog blond Maar gaat dat dan alleen om ronde of ook om vierkanten Want anders moet ik daan den ik iets meer in doen

Volgens mij heb je een tabel voor ronde taarten en voor vierkanten ,en dat verschilt volgens mij wel:)

Nu het toch over beslag gaat, hoe zit dat met boltaarten en die mini's van 10cm?

6

rabia schreef:
Esther68 schreef:

In de tabellen hiernaast staat het wel wat minder. Welke klopt nou?

Dat klopt. Daarom hou ik ook die van de webshop (of felicitaartjes.nl=dezelfde) aan omdat bij deze hoeveelheden de biscuit hoger wordt. Maar het is gewoon ook heel persoonlijk. Ik vul bv 3x en dan is een hogere biscuit fijner. Voor jezelf dus gewoon uitproberen wat jij het fijnst en lekkerst vindt  ;)

7

Danielle2 schreef:

Super bedankt Ben echt nog maar een beginner en dan ook nog blond Maar gaat dat dan alleen om ronde of ook om vierkanten Want anders moet ik daan den ik iets meer in doen

Staat erbij  ;) , als je dus gaat scrollen

8 Laatst bewerkt door djehr (27-03-2012 15:01)

En even voor de volledigheid:
de inhoud van je 28 cm vorm = 28 (lengte) x 28 (breedte) x 7 (hoogte) =5488 = 5,5 liter

Dus als je het basisirecept zou gebruiken en je houdt 1 ei per halve liter aan dan zit je al op de 11 eieren....

9

Bedankt voor alle reacties Die berekening is natuurlijk basisbegrippen wiskunde Maar zoals ik al zei Ik is blond Ik ga weer lekker verder met keuvelen ;)

Ik wil dit weekend een stroopwafeltaartje maken.
Weet iemand of voor de stroopwafelmix dezelfde hoeveelheden gelden als biscuitbeslag?