1

Onderwerp: Blueberry Cheesecake vulling?

Heeft iemand hier wel eens van gehoord en zo ja, weet je dan wellicht waar ik een/hét recept kan vinden?

Ik zie, als ik via Google zoek, vréselijk veel recepten maar allemaal voor blueberry cheesecake taart, dus níet alleen de/een vulling? Ik vond het in elk geval verwarrend en ben benieuwd hoe ik dat aan zou kunnen pakken, zo'n vulling.....

Het klinkt namelijk wél weer erg lekker!  :9

Alvast bedankt  :)

Re: Blueberry Cheesecake vulling?

Ik heb t niet met blauwe bessen gemaakt, maar het lijkt me dat het neer komt op cream cheese topping ( creamcheese, boter, poedersuiker) en dan blauwe bessen er door heen mengen. Dit kun je dan als een vulling in je taart gebruiken.

facebook.com/caro.taartencupcakes

blueberry's zijn blauwe bosbessen toch?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Ja bessen/bosbessen is hetzelfde  ;)  :)

facebook.com/caro.taartencupcakes

5

Carolinedrost schreef:

Ik heb t niet met blauwe bessen gemaakt, maar het lijkt me dat het neer komt op cream cheese topping ( creamcheese, boter, poedersuiker) en dan blauwe bessen er door heen mengen. Dit kun je dan als een vulling in je taart gebruiken.

Ik dacht het ook maar wist/weet t niet zeker... :o

Dan ga ik op zoek naar hét recept hiervoor..... het klinkt overigens heerlijk, maar het helpt vast dat ik gek ben op zomerfruit, waaronder bosbessen.....  :9  :9

6 Laatst bewerkt door ireen123 (28-03-2012 08:07)

Ik zou het hoofdzakelijk laten bij blauwe bessen mengen met roomkaas, zo goed als geen boter erbij.
Roomkaas stijft voldoende op.

Een lekker frisse ietswat zurige vulling doet het prima tussen al dat zoet

Doe een testje, een beetje fruit met roomkaas mengen zet het in de koelkast en kijk of het voor jou stevig genoeg is, anders voeg je een beetje boter toe of zelfs wat opgeloste gelatine..wat je wilt
(Indien je voor gelatine kiest, let wel, niet al het fruit is hiervoor geschikt vanwege de enzymen in sommig fruit, gaat het niet opstijven.)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij