1

Onderwerp: Oude Marsepein

Goedemiddag Allemaal,

Ik zit met een klein probleempje, en dat is dat ik te weinig marsepein heb voor mijn taart. Ik heb geen tijd om nieuwe te bestellen. ( komt niet op tijd aan ) Nu heb ik ergens diep in de kast  en stuk " oud " marsepein gevonden het is kei hard en brokkelt dus denk dat het er al een poosje ligt. :)
Iemand en idee of ik dat nog gebruiken kan en hoe ik dat weer soepel kan krijgen? Het heeft verpakt gezeten.

Alvast bedankt,

Gr Mirella.

2

Re: Oude Marsepein

Ik vrees dat de oude marsepein brokkelig zal blijven en niet meer te gebruiken is. Ik heb het ook al geprobeerd om wat oudere marsepein met crisco te vermengen, ook al eens met natte handen gekneed, of er wat water aan toegevoegd, maar het blijft korrelig van structuur en dat rolt echt niet fijn uit.
De meeste supermarkten verkopen wel marsepein!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Ik zou deze niet meer gebruiken (of het is een taart voor jullie zelf en dan kun je het uitproberen?) . Toch zou ik ook proberen om toch nog ergens marsepein te kopen. Of een oproep plaatsen of iemand in de buurt nog marsepein heeft die je kunt overnemen?

4

voor wanner moet je hebbendie marsepein

5

Oke dank jullie wel.

Het is niet voor ons zelf maar een opdracht dus dan maar niet meer gebruiken.

Ik heb het voor woensdag nodig, dus dat lukt niet meer. Ga maar eens naar de supermarkt. Is niet al te beste marsepein maar het kan er mee door :)

Gr Mirella

6

Ik heb ook wel eens alleen de bovenkant van de taart met marsepein gedaan en zijkant met botercreme mooi opgespoten.
Of zoals op de foto nog met chokolade hagels aan de zijkant.
Misschien heb je er iets aan?
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/424574_180584238723308_100003151997706_265387_1796415317_n.jpg