1

Onderwerp: Houdbaarheid biscuit

Afgelopen woensdag wilde ik een biscuit bakken en omdat ik per ongeluk teveel beslag gemaakt had heb ik er uiteindelijk twee gemaakt.
De tweede biscuit heb ik,nadat hij was afgekoeld,in een plastiek tas (ik had even geen goede taartdoos of iets anders) gedaan en in de keuken weggelegd,niet in de koelkast.
Nu was ik een beetje vergeten dat ik die biscuit nog had en krijg ik morgen visite.
Kan ik die biscuit,die ik woensdag gebakken heb,morgen nog gebruiken of zal hij nu niet meer goed zijn?
Het is een biscuit die ik met de mix van Funcakes heb gemaakt.

Omnia vincit amor

2

Re: Houdbaarheid biscuit

ik denk dat hij naar 5 dagen wel droog zal zijn.
Zelf zou ik hem niet meer gebruiken, maar je kan even voelen hoe hij aanvoelt.

vermoed ook dat het best droog is..

tip voor de volgende keer.. stop het in een plastic zak en doe het in de vriezer :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Hij was toch nog goed gelukkig.
Ik had even geroken en geproefd en hij rook en smaakte nog goed.
Was eigenlijk ook van plan om hem in te vriezen maar was het helemaal vergeten.  :o
In ieder geval bedankt voor het medenken,volgende keer gooi ik hem meteen in de vriezer!

Omnia vincit amor

5

Was eigenlijk ook van plan om hem in te vriezen maar was het helemaal vergeten.  :o
In ieder geval bedankt voor het medenken,volgende keer gooi ik hem meteen in de vriezer!

Omnia vincit amor

6

Omnia vincit amor

7

Omnia vincit amor

8

Nou, je bent wel heel enthousiast, hahaha. Zou je hem niet even tempreren met wat lekker vocht, zodat hij wellicht minder droog wordt?

Tieneke

9

tremperen, tempreren is heel wat anders  :nooo

10

etmc schreef:

Oh (kijkt blond) wat is dat dan eigenlijk?

10

11

Tante Tien schreef:
etmc schreef:

Oh (kijkt blond) wat is dat dan eigenlijk?

10

Chocolade smelten laten afkoelen tot een bepaalde temperatuur en dan weer verwarmen.