Onderwerp: lactose vrije taart help
Hallo allemaal,
ik wil graag iemand bedanken met een taartje alleen heeft ze koemelkallergie.
Heeft iemand hier ervaring mee?tips zijn welkom!!!
Bedankt alvast
x x
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » lactose vrije taart help
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
ik wil graag iemand bedanken met een taartje alleen heeft ze koemelkallergie.
Heeft iemand hier ervaring mee?tips zijn welkom!!!
Bedankt alvast
x x
Een koemelkallergie is wat anders dan lactose.
Als je bij de zoekfunctie, koemelkallergie in typt dan krijg je meerdere topics hierover en daar vindt je meerdere tips en recepten.
Voor de biscuit kun je gewoon de funcakes mix voor biscuit gebruiken, daarin zitten geen sporen van melk, wei etc.
Ik zelf heb een vulling van Wilton gebruikt voor een koemelkvrije taart. Dat is de Chocolate Fudge Icing. Heerlijk! En afgesmeerd met plantaardige boter met aardbeipatidess.
Voor de biscuit kun je gewoon de funcakes mix voor biscuit gebruiken, daarin zitten geen sporen van melk, wei etc.
Ik zelf heb een vulling van Wilton gebruikt voor een koemelkvrije taart. Dat is de Chocolate Fudge Icing. Heerlijk! En afgesmeerd met plantaardige boter met aardbeipatidess.
Bedankt voor jullie reactie!!!
In de mix moeten toch ook eieren. voor zover ik weet mag ze die ook niet hebben.
moet er ff vragen wat ze inderdaad niet mag.ze gebruikt zelf plantaardige boter en soja producten.
Oh als ze ook geen eieren mag, dan kun je idd de mix niet gebruiken.
Mijn dochter is net lactose intolerant bevonden, inderdaad niet hetzelfde als koemelkallergie.
Ik gebruikte ook een mix maar dat gaat nu niet meer. Volgens mij is de mix van funcakes ook niet goed hoor. Ik ga nu proberen mijn biscuit te maken obv eieren, suiker en bloem.
Als er geen eieren in mogen is het al wat moeilijker denk ik. In een natuur of bio-winkel kan je wel een ei-vervanging kopen. Misschien kan dit helpen ?
de mix is alleen lactose vrij, niet geschikt voor koemelkallergie! heel erg mee oppassen want het kan hele erge reacties teweeg brengen!!!!
hier staan meerdere recepten/opties voor diverse soorten allergieen. even goed de zoekfunctie gebruiken!
voor plantaardige boter is de wajang heel geschikt.
veel succes!
de mix is alleen lactose vrij, niet geschikt voor koemelkallergie! heel erg mee oppassen want het kan hele erge reacties teweeg brengen!!!!
hier staan meerdere recepten/opties voor diverse soorten allergieen. even goed de zoekfunctie gebruiken!
voor plantaardige boter is de wajang heel geschikt.
veel succes!
De mix van funcakes heeft een verbeterd recept. De allergenen zijn nu alleen nog maar gluten, tarwe en soja. Dus kan wel voor koemelkallergie gebruikt worden.
Er zit in: suiker, tarwebloem, tarwezetmeel, rijsmiddel, emulgator, gedroogd glucosestroop, sojameel, zout, stabilisator en aroma.
Toen ik een melkvrij taartje moest maken heb ik voor de zekerheid een mail gestuurd naar de webshop en het is idd melkvrij.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » lactose vrije taart help