1

Onderwerp: Workshop cc's maken op school. Nog een paar vraagjes?

Workshop cc's maken op school. Nog een paar vraagjes?

Ik mag voor de school wat materialen aanschaffen, zodat ze een cupcakeworkshopbak kunnen samenstellen en zo vaker met kinderen aan het bakken etc kunnen gaan.

Naast wat uitstekers wilde ik ook kleurstof kopen zodat de kinderen ook kunnen leren hoe ze zelf marsepein en/of fondant kunnen kleuren.

Nu zag ik alleen dat de meeste kleurstof maar 2 jaar houdbaar is. Komt dit echt zo nauw? Stel dat ze maar 2 of 3 keer per jaar de kleurstof gebruiken. Dan is het natuurlijk zonde van het geld omdat er dan wsl heel veel kleurstof overblijft. Maar als ik m'n eigen kleurstof gebruik, dan hebben ze dit niet op school, zodat ze het vaker kunnen gebruiken.

Oh ja, alle tips voor wat ik waar voordelig kan aanschaffen is welkom.

Uitstekers, tooltjes, molds, rolstok etc, etc

Wat moet ik echt niet vergeten??

Heeft iemand nog spulletjes over (of dubbel) die ik voor een klein prijsje kan overnemen? Ik ga er een sport van maken om te kijken wat ik allemaal voor het budget van 50 tot 75 euro kan aanschaffen.
;-)

2

Re: Workshop cc's maken op school. Nog een paar vraagjes?

Als je alleen de basiskleuren aanschaft, kun je voor weinig geld al veel kleuren maken. Ik ben zelf begonnen met de kleuren  blauw, geel  en rood. Dan kun je al heel veel kleuren maken.

Blauw
Geel
Rood lukt niet echt om te maken, maar rood in witte fondant maakt
         rose in verschillende tinten.
Blauw en geel maakt groen.
Geel en rood maakt oranje.
Blauw en rood maakt paars
en zo zijn er nog heel veel combi´s te maken, voor betrekkelijk weinig geld.

Gr. Anja

Rolstokken kun je prima maken van witte pvcbuis. Staat op de sanitairafdeling van de bouwmarkt. Lengte kopen op maat zagen en de randjes even goed schuren.

Op de knutselafdeling zin er bij de klei ook vaak leuke uitstekers voor weinig te vinden. Misschen zelfs even in de kleuterklassen kijken of daar wat over is.

Snoepzakken doen het prima als spuitzak.

Als je echt uitstekers gaat aanschaffen zou ik vooral voor geometrische voren gaan, die zijn overal goed voor.

Met sili creations kun je heel veel siliconen vormen maken van dagelijkse voorwerpen voor weinig geld.

En mijn persoonlijke ervaring leert dat even rondvragen bij ouders op school ook vaak heel veel uitstekers opleverd.

Oh en leuke gekleurde strooisels maak je heel makkelijk met suiker of kokos en een beetje kleurstof. In een diepvrieszakje heel goed door elkaar wrijven et voila leuk gekleurde strooisels voor weinig.

Succes!

Groetjes Petra

4

Wat een supertips! Dank jullie wel!

5

Wilde ook al de tip van de rolstokken geven. Ik zou er wel van die eindstukken bij kopen zodat de lapjes dezelfde dikte hebben. Deze eindstukken liggen ook bij de buizen en die lijm je er makkelijk op. De rolstokken die ik heb, heb ik op ongeveer 25 cm afgezaagd. Hoeft niet zo breed. Verder zou ik het niet te moeilijk maken. Ik heb zelf een paar keer een 'workshop' gegeven op school en tijdens een buurtfeest en de kinderen, zeker de meiden, pakken toch meestal hartjes en bloemetjes. De jongens weer auto's en dieren. Soms heeft de Aldi een doos met een stuk of 30 uitstekers liggen voor een paar euro. Of de Action.
Ik zou zelf eerder voorgekleurde (basiskleuren) marsepein/fondant kopen en deze dan mengen ipv de kinderen met kleurstof te laten werken.

Bij de xenos heb je nu setjes met tools voor weinig geld.

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!