1

Onderwerp: Strik met piping gel in elkaar zetten?

Ik ben bezig met mijn eerste strik en volg daarvoor de superduidelijke howto van tartacadabra voor het plakken van de lussen wordt icing gebruikt in de zelfde kleur. Allereerst heb ik nu geen icing en ik heb al gekleurde fondant gebruikt. Nu heb ik nog een bijna volle pot piping gel staan (ik wet eigenlijk niet goed waarvoor ik die kan gebruiken :o ). En mijn vraag is, of ik dit ipv de icing kan gebruiken om de lussen te plakken? Tips en advies zijn welkom.
Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

2 Laatst bewerkt door rorico (24-03-2012 00:39)

Re: Strik met piping gel in elkaar zetten?

pipinggel blijft nattig.je kan er wel een fotoprint bijv mee op de taart plakken. en ook veel gebruiken het om ht watereffect te krijgen (met evt kleurtje erdoor)
en verder weet ik eigenlijk ook niet echt waar je het nog meer voor kan gebruiken  :o maar voor een strik lijkt het me niet geschikt, maar dat weet ik niet zeker daardoor.

kan je niet zelf een beetje icing maken? staat hiernaast wel ergens simpele methodes.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Nee, met piping gel kun je niet echt plakken.....
Icing maak je makkelijk zelf door een beetje suiker met een drupje water te mengen of een beetje fondant met water te mengen/prakken.

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

dat laatste wat Annelies zegt, werkt erg goed om een strik in elkaar te  plakken. Wat fondant in een bakje en steeds wat druppeltjes toevoegen totdat het dikke icing dikte heeft.

Groetjes, Dorothea.

5

Dank jullie wel voor de tip, want fondant heb ik nog. Nu kan ik gelukkig verder. Ik hoop dat het lukt.  :/

Ik zal hier op het forum eens verder zoeken wat ik met die piping gel nog meer kan doen. Hij stond eens een keer bij een howto van cupcakes hier. In de gedachten dat ik die nog vaker zou gebruiken heb ik die gekocht. Maar daarna helaas nooit meer gebruikt.

Nogmaalsbedankt en duim maar voor mijn eerste strik. Ik ben niet echt handig, maar dat maak ik goed met enthousiasme.  *D

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.