Onderwerp: Biscuit bewaren en botercreme
Hoi hoi,
Ik ben een groentje in het taartenmaken en daarom heb ik een paar vraagjes.
a.s. zondag vieren we de verjaardagen van mijn zoon en dochter. Beiden willen graag een taart en ik ben van plan die zelf te gaan maken.
Ik heb al diverse spullen aangeschaft en vorige week een proeftaart gemaakt. Die is toch nog redelijk gelukt al zeg ik het zelf. Alleen de botercreme was niet goed gegaan. Ik heb de mix van funcakes gekocht en deze werd maar niet dik. Ik heb het nog een tijdje in de koelkast gezet, maar dat hielp ook niet. Bij het afsmeren bleef het heel dun. Vervolgens de taart ook weer in de koelkast, maar ook dat hielp niet. De fondant bleef er daardoor niet goed op zitten.
Na wat gezoek op dit forum, denk ik dat ik nu maar een 'gewone' botercreme ga maken van alleen boter en poedersuiker. Alleen vraag ik mij af of je dan niet gewoon boter zit te eten strakjes. Iemand hier een idee over.
Verder ben ik van plan om ze zaterdagavond te gaan bekleden en versieren e.d. Nu las ik ook op dit forum dat het beter is om de bescuit al een dag eerder te gaan maken. Maar hoe bewaar ik die biscuit dan? Ik heb maar 1 taartdoos.
Alvast bedankt voor jullie reacties. Dan kan ik vanmiddag aan de slag met het bakken van de buiscuit.
Groetjes,
Anita