1

Onderwerp: Ganache vraagje

Nu heb ik gisteren witte ganache gemaakt. 3oo gram sjoko op 125 ml slagroom. Volgens het recept gemaakt maar het word niet hard....Kan ik er nu nog een reep sjoko smelten en er dan door heen mengen zodat het dan mss opstijft....

Ik wil er een bloem van rice crispies mee afsmeren....

2

Re: Ganache vraagje

witte chocolade nodig langer om te hard woorden dan melk of puur dat is mijn ervaring

3

Zelf maken wij witte ganache om mee af te smeren van 600 gram chocolade op 200 ml slagroom en dat wordt keihard.
Zou denken dat het wel kan, de ganache die je nu al hebt opwarmen in de magnetron en daar dan een extra reep chocolade die je eerst heel fijn gesneden hebt, in laten oplossen...

Hoop dat het werkt, en anders heb je alvast een heerlijke vulling voor een andere taart toch; je kunt het immers prima invriezen! ;)

Groetjes Es en Sas.

Taartjes van Fien&Pien; maakt de leukste taartjes van Franeker!:)

4

Fienenpien schreef:

Zelf maken wij witte ganache om mee af te smeren van 600 gram chocolade op 200 ml slagroom en dat wordt keihard.
Zou denken dat het wel kan, de ganache die je nu al hebt opwarmen in de magnetron en daar dan een extra reep chocolade die je eerst heel fijn gesneden hebt, in laten oplossen...

Hoop dat het werkt, en anders heb je alvast een heerlijke vulling voor een andere taart toch; je kunt het immers prima invriezen! ;)

Groetjes Es en Sas.

Nou, we gaan het mee maken hoor :D    Zullen zien of het nu wel hard wordt..... :think: