1

Onderwerp: hoelang een dummie bewaren?

hai allemaal,

Mijn vraag is eigenlijk duidelijk.. heeft er iemand wel eens een dummie met fondant langer dan een jaar laten staan?

Mijn paas/lente taart is erg in de smaak gevallen en iemand zou hem graag als dummie willen zodat ze hem met pasen/lente uit de kast kan halen en dan op tafel kan zetten en dan na de pasen weer de kast in tot het jaar daarna..

Kan dat dus.. blijft het mooi? Als je hem onder een stolp zet blijft hij stofvrij. Ik weet dat je ook moet opletten met daglicht en verkleuren. Maar gaat het schimmelen of zo na een jaar?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes:)

Re: hoelang een dummie bewaren?

Ik heb verschillende dummies al langer dan een jaar staan, en zonder schimmel!  :+

Ik denk dat het belangrijk is dat de dummie in ieder geval niet in een te hoge luchtvochtigheid komt te staan.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

3

kijk.. dat is goed nieuws..dan geef ik dat even door. Dan kan ze zelf beslissen.

Thanx :)

4 Laatst bewerkt door Annelies (23-03-2012 16:51)

Mijn oudste dummy is van (bijna) 4 jaar geleden.....en hij is nog steeds als nieuw :Y  (behalve de marsepein, dus die nooooooit op een dummy doen :nooo  :s )

Stofvrij, uit de zon en een goede luchtvochtigheid en dan kun je ze heeeeeeel lang bewaren..... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

ik bekleed gelukkig nooit met marsepein, had al gehoord dat dat stof aantrekt zo ongeveer :)

Bedankt mensen voor t meedenken .