1

Onderwerp: Houdbaarheid vullingen

Hai allemaal,

Voor zondag namiddag ga ik een taart bakken met mona vulling en vlaaifruit vulling. De biscuit is al gebakken en ligt in een plastic zak te wachten op de vulling.

Nu is mijn vraag kan ik deze taart vandaag al vullen voor zondag namiddag. Eventueel zou ik al kunnen vullen en afsmeren, maar nog niet bekleden tot zaterdag namiddag. Dan kan ik de afgesmeerde taart in de ijskast bewaren. Met een beklede taart durf ik dat niet zo goed.

Dus wat denken jullie vandaag vullen? of zal ik toch maar wachten tot morgen?

Groetjes,

Cindy

2

Re: Houdbaarheid vullingen

Het kán wel. Ik zou het persoonlijk niet doen zo lang van tevoren, maar ik maakte voor een familielid op donderdag een taart, die vrijdag opgegeten zou gaan worden. Vervolgens kreeg ik op zondagochtend een sms dat ze zo de taart gingen eten! Was iets anders gelopen. Dus ik enigszins gestressd, want ik was bang dat ie niet lekker/goed meer zou zijn! Maar iedereen was vol lof.. Hij heeft dus van donderdagavond tot zondag tussen de middag in de koelkast gestaan.
Alleen de fondant was wat aan de harde kant zei ze :) .
De taart was gevuld met aardbeien botercreme, jam en banketbakkersroom.

Groetjes Judith

3

Dankjewel voor je antwoord Judith :)

Ik kijk het nog wel even aan misschien toch maar morgen middag vullen dan...

4

Ik zou ook morgen gaan vullen en afsmeren. Op zich kan het vandaag wel, maar ik vind een zo vers mogelijke vulling het lekkerst. :)
Je kunt trouwens je taart, als deze gevuld en bekleed is, prima in de koelkast bewaren. Soms gaat een taart wat "zweten" als hij uit de koeling komt (ivm temperatuursverschil tussen koelkast en keuken). Maar door de taart een uurtje voordat je 'em aansnijdt uit de koeling te halen, heeft de taart nog tijd om te "drogen". Succes!

5

Thanks MirandaB

Het feestje is zondag in Belgie en ik had gehoopt vandaag klaar te zijn dan kon ik morgen gelijk gaan rijden. Maar het zal eerst vullen en bekleden worden :)