1

Onderwerp: cake pops met cakepop mix (graag spoed)

begin van de middag heb ik als het goed is een zak Babycakes cake pop mix in huis.

Ik wil er graag 1 lading dus 12 stuks mee maken.
Hoe doe ik dat?

Op de verpakking staat:
Recept 330 gram mix 250 gram ei (5 stuks) 35 gram water maakt ca. 100 stuks.

Op internet las ik dit:
Werkt prima, ook in kleinere hoeveelheden. Maar dan moet je wel weten dat je 1 ei nodig hebt voor 20 bolletjes. Smaak is prima.

en:
Jammer dat er alleen een recept opstaat voor 100 stuks. Ik wilde beginnen met een klein aantal, maar na het uitgerekend te hebben voor ongeveer 12 stuks (1 lading) zijn mijn cakepops zwaar mislukt.

Re: cake pops met cakepop mix (graag spoed)

Geen idee, ik vond de cpmix niet lekker, maak ze nu alijd van ccmix.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

3

Dat weet ik, ik had http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=184691 ook al gelezen.
Had jij ook die van de Babycakes?

Ik ben van plan om verschillende recepten/mixen te proberen, om te kijken wat ik het lekkerste vind. Vandaar ook dat ik geen grote aantallen in 1x wil maken.

Dit heb ik me laten vertellen:
Met de Babycakes Cakepop Mix schijn je minimaal 1 ei  te moeten gebruiken, want minder dan 1 ei is haast niet te mixen.
Dus het minimale aantal is 20 i.p.v. 12.

De dosering op het pak is voor 100 stuks en met 5 eieren.
Als je er 20 wilt maken neem je:
(350 gram / 5 = )70 gram mix
1 medium ei
(35 gram /5 = )7 gram water.

4

Ik dacht ik laat even weten hoe het is gegaan:

De cake pops zijn goed gelukt met de Cake pop mix van Babycakes.
Ik had ze in een zakje gedaan en op kamertemperatuur bewaard maar dat was geen goede actie, 's-avonds waren ze erg droog. En dat waren ze meteen na het bakken niet vond ik.

Zonet cake pops gemaakt met cake mix van de AH. Deze vind ik wel net zo lekker. Hier zit naar mijn idee meer smaak aan.
En wel fijn dat cake-mixen in elke supermarkt verkrijgbaar zijn.

Laatst ook soesjes gemaakt, ging ook goed.

Ik heb lang getwijfeld of ik wel een cake pop maker zou kopen maar ik ben heel blij met mijn Babycakes Inventum (en nee, ik heb geen aandelen  ;) ).