1

Onderwerp: Marsepein of fondant wit?

Ik zit te denken om als ik wegga bij stage een taart te maken met hun logo erop... Dat is groen/rood op een witte ondergrond (Google: Laurens, dat groen / rood / wit ;)).. Nu lees ik wel eens dat je met marsepein geen écht wit kan krijgen, alleen met fondant.. Maar bij Jamin bijvoorbeeld verkopen ze wel witte marsepein. Ik vind marsepein geloof ik fijner werken.. Is deze witte marsepein aan- of af te raden?
Kan je dat plaatje eigenlijk wel maken, ik denk het wel toch? Witte cirkel met daarop het logo en de letters?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Marieke

2

Re: Marsepein of fondant wit?

er is wel witte marsepein te koop hoor... ik weet niet welk merk ze bij jamin hebben... ik werk altijd met funcakes... en vind marsepein fijner werken en lekkerder....

3

funcakes heb witte marsepein

4

Thanks! Ik weet inderdaad dat er wel witte marsepein bestaat...
Maar ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat je marsepein niet echt wit krijgt.
Mijn vraag is dan ook: is het verstandig dit te kopen + gebruiken, of niet? Heeft iemand misschien ervaring?

Groetjes,
Marieke

5

ik heb thuis wit marsepein en het is echt wit hoor

6

Bovendien, wanneer is iets echt wit? We hebben een witte hond (iedereen zegt ook altijd dat ie heel mooi wit is) maar als ie in de sneeuw loopt is hij vies geel van kleur...

Zolang je geen "echt witte" delen hebt bij het marsepein heeft je oog geen vergelijking punt en ervaart iedereen het gewoon als wit :)

Ik gebruik overigens wel eens de fondant van Jamin, en die werkt in ieder geval prettig. Of dat dan voor de marsepein ook te zeggen is weet ik niet ;)

7

Je kunt marspein zelf heel goed wit kleuren. Ik gebruik altijd half vloeibaar wit en half poeder wit (bright white van Americolor en superwhite van Sugarflair). Je krijgt dan mooi wit, hoor. :)  Wil je het makkelijker doen, dan kun je gewoon witte marsepein kopen
Ik gebruik zelf altijd marsepein, dus heb geen ervaring met fondant.

8

als je witte marsepein naast witte fondant legt, dan is marsepein toch niet helemaal wit zoals fondant. Je ziet altijd een wat korrelige structuur.
Maar zoals al eerder gezegd, als je het niet naast iets anders wit legt, dan valt het niet op.
Dus zo'n plaatje is best te maken met witte marsepein.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com