1

Onderwerp: Meptaartje maken

Dochter van vriendin wordt 1 jaar en samen met haar tweelingzus ga ik een meptaartje maken. 

Ik heb al een aantal 'gewone' taarten op mijn naam en cupcakes, maar nog nooit een meptaartje gemaakt.  Er komt namelijk een andere gewone taart bij die door iemand anders gemaakt wordt.  Tweelingzus wil dit als verrassing schenken.

Doen jullie nog vulling in meptaartjes? 
Tweelingzus wil graag slagroom als vulling, is dit handig bij kinderen?
Nu kies je meestal bij een meptaartje voor een makkelijke decoratie of tenminste niet zo uitgebreid als de gewone taart.

Tweelingzus wil graag als thema Winnie the Pooh en dat vind ik zelf ook helemaal geweldig. Maar in hoeverre zouden jullie er boetseersels op maken? 
Ik vind het helemaal niet erg om er veel tijd in te steken in een taart waar lekker in gemept wordt, maar ben benieuwd wat voor decoraties en vullingen mij adviseren.

Re: Meptaartje maken

Ik zou inderdaad slagroom doen, iets wat lekker spettert wanneer er gemept wordt ;)
Als decoratie zou ik een simpel puzzelplaatje maken van bv winny the pooh. Er gaat veel tijd in boetseersels zitten en het zou zonde zijn als er uurwerk kapot gemept wordt. Je kunt ook de kleuren van winny gebruiken of de herkenbare letters. Scheelt veel tijd en toch erg leuk. Het is dan ook niet heel erg als het kapot gemept wordt want je hebt er geen halve dag over gedaan.

In elk geval; veel succes met het maken van je meptaartje!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

3

Re: Meptaartje maken

als ze slagroom wil, dan slagroom doen!

ikzelf doe altijd bakkersroom erin met een laagje jam, de kleine kids weten niet hoe snel ze hem moeten opeten :P

versiering is eigen keus, je kan ook omdat je wil boetseren 1 winnie the pooh figuur in midden er bovenop zetten. en rondom gewoon leuk versieren.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten