Onderwerp: plooientaart met klaprozen en graan = zomer !?
Het graan was meer werk dan de klaprozen.... Maar het hoort wel bij elkaar vond ik. Alvast een zomers taartje.

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » plooientaart met klaprozen en graan = zomer !?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Het graan was meer werk dan de klaprozen.... Maar het hoort wel bij elkaar vond ik. Alvast een zomers taartje.

Wow, super mooi!
Het graan is wel goed gelukt zeg, echt net echt! 
Wauw. Hoe doe je dat?
Super mooi hoor. Ben helemaal weg van de bloemen.
Ik dacht dat het allemaal echt was wat er op de taart zat en toen las ik de tekst hahaha
wow! heel mooi!! heb je een how-to van het graan?
Wauw...super mooi.De klaproos is mijn lievelings bloem,mag ik weten hoe je die gemaakt hebt?
Super leuk en goed en heel mooi je klaproos!!
Schitterend! Als je had gezegd dat het echt was, had ik je ook geloofd. Wat ontzettend mooi!
Wauw!!!!!! Geen woorden voor zo mooi!!!
wow echt net echt zeg
dat graan lijkt me heel moeilijk 
Super mooi gedaan!
Super!

Bedankt voor de leuke reacties!
Groetjes,
Jannet
Schitterend!!
Hoe maak je de hartjes van de klaproos?
Is net echt 
heeeeeel mooi!!!!
Mooi hoor! het graan en de klaprozen lijken inderdaad net echt!
wat een mooie klaprozen en t graan is ook 
Wow, is het echt echt? Ongelooflijk!!!!
prachtig!
de klaproos is mijn lievelingsbloem,deze zien er gewoon echt uit 
Wauw schitterend!
Groetjes Iris
Wauw wat mooi!!!
wow! heel mooi!! heb je een how-to van het graan?
Ik heb niet echt een how to, maar misschien kan je hier iets mee:
Ik heb in een klein bolletje fondant (geel fondant met wit gumpaste gemengd) een draadje van katoen gedaan. Zoals je op de foto ziet, zijn die draadje best lang. Mooier is een stamens waar je het bolletje/uiteinde vanaf knipt (dit is iets steviger), maar omdat ik zoveel draadjes nodig had, vond ik de stamens te duur worden
Het bolletje aan een kant iets samenknijpen, tot een soort puntje. Voor een graanhalm heb je wel zo'n veertig bolletjes nodig..
Dan een wire van minimaal 26gauge door knippen en aan een uiteinde ook een bolletje plakken. De stamens mag er doorheen steken.
Dan met royal icing (ik had hele stevige gemaakt, die ik op een lepeltje met een kwastje steeds iets verdunde) de bolletjes met de puntjes naar beneden, vastplakken. Omdat er aan 2 kanten een draadje zit, kun je ze makkelijk vasthouden en plakken.
Ik deed de 5 graanhalmen tegelijk, zodat ze ondertussen wat konden drogen. Hoe droger, hoe makkelijker.
Als het klaar is, goed laten drogen.
Vervolgens de onderkant tapen met wit en de draadjes vanuit de puntjes op gewenste lengte afknippen.
Dan dusten in kleur. Ik had een mengsel van biscuit, bruin, geel en iets oranje.
Mocht je nog vragen hebben, mail gerust!
Groetjes,
Jannet

en nog een foto van de bovenkant, dan is het graan misschien iets beter te zien:
Super mooie taart
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » plooientaart met klaprozen en graan = zomer !?