1

Onderwerp: Rice Cripsy's??

Hello Girls....

Heb hier op de zoekmachine al proberen te zoeken ik krijg er niet uit wat ik zoek.....

Ik wil een dekseltje maken van rice crisps. Maar wat doe ik er bij om te zorgen dat alles aan elkaar blijf plakken en ik het kan bekleden met Fondant......

Wie kan mij helpen...??

2

Re: Rice Cripsy's??

volgens mij is het met marsmellow en als je de vorm dan hebt, kun je het goed afsmeren en dan bekleden.
ken het ook aleen nog maar van google heb het zelf ook nog niet gemaakt, staat nog steeds op mijn things to make lijstje :Y

heb het even voor je opgezocht.
Cereal treads
60 gram boter
6 cups rice crispies (=210 gram)
1 zak marshmellows (ong. 40 stuks)

Laat in een pan met anti-aanbaklaag de boter op een laag vuur smelten. Voeg de marshmellows toe en laat die in de boter smelten. Haal de pan van het vuur. Voeg de rice crispies toe en roer goed door, totdat alle crispies met het marshmellow mengsel zijn bedekt.
Stort het mengsel in een grote ovenschaal of doe het in een 3D-vorm zoals het Wilton beertje, voetbal, enz. (goed invetten of bekleden met bakpapier).
Na het afkoelen kun je het desgewenst in stukjes snijden. Geschikt om met botercreme te decoreren. Te kleuren met gelkleurstoffen of cacao.
Ook met de hand te modelleren. Dan eerst laten afkoelen tot lauw en je handen insmeren met vet. Of vochtig houden met water.
Bewaren: Binnen twee dagen gebruiken, luchtdicht bewaren. Invriezen kan ook, binnen 6 weken gebruiken. Invriezen in lagen met bakpapier ertussen.

3

manon84 schreef:

volgens mij is het met marsmellow en als je de vorm dan hebt, kun je het goed afsmeren en dan bekleden.
ken het ook aleen nog maar van google heb het zelf ook nog niet gemaakt, staat nog steeds op mijn things to make lijstje :Y

heb het even voor je opgezocht.
Cereal treads
60 gram boter
6 cups rice crispies (=210 gram)
1 zak marshmellows (ong. 40 stuks)

Laat in een pan met anti-aanbaklaag de boter op een laag vuur smelten. Voeg de marshmellows toe en laat die in de boter smelten. Haal de pan van het vuur. Voeg de rice crispies toe en roer goed door, totdat alle crispies met het marshmellow mengsel zijn bedekt.
Stort het mengsel in een grote ovenschaal of doe het in een 3D-vorm zoals het Wilton beertje, voetbal, enz. (goed invetten of bekleden met bakpapier).
Na het afkoelen kun je het desgewenst in stukjes snijden. Geschikt om met botercreme te decoreren. Te kleuren met gelkleurstoffen of cacao.
Ook met de hand te modelleren. Dan eerst laten afkoelen tot lauw en je handen insmeren met vet. Of vochtig houden met water.
Bewaren: Binnen twee dagen gebruiken, luchtdicht bewaren. Invriezen kan ook, binnen 6 weken gebruiken. Invriezen in lagen met bakpapier ertussen.

Deze had ik ook had ik op YT ook wel gezien. Maar de Treats zijn alleen maar een versiersel op de taart en niet echt voor het eten...Ik denk dat ik maar alleen gesmolten boter er door doe...Eens zien wat er gebeurd.!!!

4

Om het aan elkaar te laten plakken moet je toch wel de marshmellows gebruiken.

Hier de link naar het hele topic over de cereal treats:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=79712

Hoi!
Ik heb toevallig vandaag een volkswagen camper gemaakt uit cereal treats, die op een taart moet komen.
Ik gebruik ook het bovenstaande recept, en idd., de marshmallows heb je echt wel nodig om het aan elkaar te laten kleven.
Bij mij is het ook niet echt de bedoeling dat het wordt gegeten,maar het kan wel.Ik doe het vooral bij grote toppers omdat dit veel minder weegt.

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

6

aubainmarietje schreef:

Hoi!
Ik heb toevallig vandaag een volkswagen camper gemaakt uit cereal treats, die op een taart moet komen.
Ik gebruik ook het bovenstaande recept, en idd., de marshmallows heb je echt wel nodig om het aan elkaar te laten kleven.
Bij mij is het ook niet echt de bedoeling dat het wordt gegeten,maar het kan wel.Ik doe het vooral bij grote toppers omdat dit veel minder weegt.

Ik heb er maar spekkies door gegooid. Zelfde ingredienten als de marshmellows en zeker een euro goedkoper :Y  ja ja op ze centjes letter ey  :D

Waar heb jij je camper mee afgesmeert?? Ik zat dat denken aan witte sjoko ganache...

Ik heb hem afgesmeerd met Royal Icing,wordt heel hard.Is wat 'messy' bij het aanbrengen,maar werkt voor mij het beste! :thumb:

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!