1

Onderwerp: Vulling: lekkere combi?

Hallo,

Ik ben nog niet zo heel lang bezig met taarten bakken en ook nog niet zo lang op het forum.

Als ik normaal een taart maak heb ik als vulling banketbakkersroom, jam en creme au beurre. (vind het toch een beetje eng om andere vullingen uit te proberen  :o )

Een vriendin van mij vind jam en banketbakkersroom niet zo lekker dus ze wilde dit dan ook niet in haar taart.
Ze wilt nu een chocolade biscuit met 2 lagen hazelnootcreme en een 'gewone' biscuit met 2 lagen slagroom met verse aardbeien.

Ik vroeg me af of het wel lekker is als je 2 dezelfde laagjes vulling hebt of dat het dan te veel van het goede word? en of het niet te droog is als je alleen slagroom en hazelnootcreme gebruikt.
Of misschien weten jullie wel wat lekker is bij chocolade biscuit en hazelnoot? (ik dacht zelf aan witte chocolade en karamel maar dit vind ze ook niet lekker.....)

Hopelijk kunnen jullie mij tips/advies geven!

2

Re: Vulling: lekkere combi?

er is een topic met heel veel vulling combi's.
Misschien zit daar iets tussen voor je?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

3

Dat heb ik inderdaad gezien. Maar ik ik zie nergens die combinatie wat zij wilt.

Help! Voor dinsdag moet het klaar zijn.

ik ben benieuwd hoe je de hazelnootcreme gaat maken. Kan je dit laten weten? Ik lees erg vaak van die botercremes maar ik vind dat te veel boter...

Als je de lagen niet te dik maakt dan denk ik dat twee dezelfde lagen niet stoort hoor.

Groetjes

5

2 lagen is niet verkeerd hoor met eenzelfde vulling! enneh.... het wordt gevraagd, dus zou er ook niet van afwijken eigenlijk.

wat je nog wel kan doen om te voorkomen dat het biscuit droog wordt, is eronder een heeel dun laagje jam doen per laag 'droge' vulling.

bij de chocotaart kan je bijv de viervruchtenjam doen, die is friszurig en frist de boel beetje op.
hoe ga je de hazelnootcreme maken? met de bc mix is het vast wel lekker, en als bavarois is het ook lekker!! (de bavaroismix + de hazelnoot van funcakes, is een zelfde potje als patidess)
en bij de slagroom/aardbei gewoon lekkere aardbeienjam.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten