1

Onderwerp: Veganistische taart

Een cake veganistisch bakken is geen probleem, ik vraag me alleen af of het fondant (bakels) of marsepein dierlijke vetten bevat?
En welke kleurstoffen geen dierlijke vetten bevat?

Weet iemand dat?

Groetjes Mimi

2 Laatst bewerkt door Mirjam5 (21-03-2012 21:52)

Re: Veganistische taart

De gewone kleurstoffen bevatten geen vet. Marsepein bevat geen dierlijk vet maar alleen vet van amandelen.

Heb even voor je in de hebshop gekeken en de eerste fondant die ik aanklikte bevat ook geen dierlijk vet. Ik denk eigenlijk allemaal niet, maar je kan zelf nog even kijken want de ingredienten staan erbij.

Succes!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Bakels bevat melkpoeder, dus ook dierlijkvet.

Groetjes Mimi

4

Bij de marsepein van Funcakes staat "Dit produkt kan sporen bevatten van melk, soja, ei en amandelschil", dus melk en ei is niet veganistisch.

Weet iemand wat ik er wel voor kan gebruiken?

Groetjes Mimi

satin ice heeft geloof ik geen dierlijke producten (weet niet zeker)

de rode kleurstofsoorten moet je wel opletten ivm luis maar er zijn ook natuurlijke roodstoffen op basis van biet enz.

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

6

Mimi2 schreef:

Bij de marsepein van Funcakes staat "Dit produkt kan sporen bevatten van melk, soja, ei en amandelschil", dus melk en ei is niet veganistisch.

Weet iemand wat ik er wel voor kan gebruiken?

Oef, als `mogelijke sporen` ook niet mogen dan wordt het idd moeilijk zoeken. Maar het moet wel te doen zijn hoor. Heb je al in het allergie-topic gekeken? Daar staat ook wel eea in.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ik ben er al helemaal uit. Ondanks op de sugarflair staat NO FAT, durf ik de rode kleurstof hier toch niet voor te gebruiken. En dan ook niet roze, oranje, paars...

Het fondant van Satin ice of van de sligro mag wel. Biscuitmix kan hiervoor wel gebruikt worden, maar ipv eieren priklimo gebruiken.

Volgens mij moet het dan zo helemaal goed komen.

Groetjes Mimi

je heb ook natuurlijke roodstoffen :) daar zit als het goed is geen luis in..

er  is een natuurlijke kleurstoffen topic misschien staan daar wat merken in :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

9

pennyroyaltea schreef:

je heb ook natuurlijke roodstoffen :) daar zit als het goed is geen luis in..

er  is een natuurlijke kleurstoffen topic misschien staan daar wat merken in :)

zal er eens naar gaan kijken. Thanks!

Groetjes Mimi