1

Onderwerp: hoe cupcakes invreizen en ontdooien

hallo,

ik moet in april 200 cc maken en ik denk dat ik dat niet zal kunnen de dag voorheen  :rolleyes:

dus ben ik van plan om 10 dagen op voorhand iedere avond een 20 tal cc te bakken en in te vriezen en deze dan de dag zelf te versieren ofzo

maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen,dus heeft iemand van jullie al ervaring met zo een groot aantal en hoe vries je ze precies in (in een zak of doos) en wanneer haal ik ze uit?

groetjes bakerellaa

Re: hoe cupcakes invreizen en ontdooien

Hoi,
ik heb meerdere malen veel cc moeten maken. Ik doe het als volgt; één dag bakken; één dag decoreren. En daarna eventueel invriezen.
Ik maak een portie klaar en terwijl die in de oven staat maak ik de volgende portie alweer klaar. En zo kan je  doorgaan tot de gewenste hoeveelheid. Bij 200 zou ik 8 keer de oven moeten vullen. Met 3 uurtjes kom je dan een heel eind.
Invriezen; eerst alles laten afkoelen en dan goed stapelen, bakpapier ertussen en dan de volgende laag. Het is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan. Als je ze niet versiert kan je ze ook gewoon in een pedaalemmerzak invriezen.
Veel succes!

3

ik zou niet de oven voor 20 cc aanzetten als je er 200 moet maken hoor! ik zou ze in 1 of 2 x bakken. zorgen dat je minimaal 2 vormen heb. dan kun je achter elkaar doorgaan met bakken.
dan in dozen in de vriezer met een zak eromheen.
decoraties kun je maken als je tijd hebt.

en dan op het laatste moment de versiering op de cc plakken. ik gebruik daarvoor altijd witte chocopasta.

4

bedankt voor jullie reactie dames