1

Onderwerp: Biscuit ingevroren

Hoi,
Ik heb gister mijn biscuit gemaakt, omdat ik niet wist wanneer ik zin en tijd had om de rest van de taart te maken. Nu vroeg ik me af wanneer ik het eruit moet halen? Moet ik het al vullen terwijl het nog bevroren is? Hoe weet ik of het ontdooid is?
Nee, ik heb inderdaad nooit eerder biscuit ingevroren :)

2

Re: Biscuit ingevroren

Een bevroren biscuit snijdt heel erg moeilijk, dus je moet hem voor het snijden en vullen laten ontdooien.

Hoewel sommige mensen zeggen dat het met een uurtje ontdooit is duurt het bij mij altijd wel langer. Ik reken meestal op een uur of 2 om het biscuit te laten ontdooien.

~ Never waste a good crisis... ~

3

oei, help!
er was me vorige week gezegd dat biscuit heel moeilijk te snijden is als het ontdooid is.....en dat ik ze direct na het uithalen moest snijden? ik heb het hier nt over in laagjes snijden maar wel (een beetje) in vorm snijden
dat is precies het omgekeerde dan wat ik hier lees

wat is er nu juist?

4

Gewoon proberen, ik snij het altijd half bevroren, dus na een kwartier en dat gaat perfect. Maar ik gebruik altijd wel een mes, ook om lagen te maken. Wellicht kom je er met zo'n taartzaag niet doorheen als hij niet helemaal ontdooid is.

Ik zou gewoon na een kwartiertje proberen, als het niet wil, probeer je het later nogeens.

Tieneke

5

ik snij ook met een gewoon mes....merci voor de goeie raad tante tien!
kzal het zo proberen

Ik vind hem wel heel lekker als hij helemaal ontdooid is want dan kruipt het vocht terug in de taart, snap je?
Ik ontdooi hem in een gesloten zak, zodat hij lekker mals blijft en niet uitdroogd, daarna snij ik hem pas door.
Als je hem half ontdooit en dan al snijdt, dan kan niet al het 'vocht' terug in de biscuit. Begrijp je wat ik bedoel?

Misschien een waardeloze opmerking maar bij is hij altijd nog super lekker door hem in gesloten zak helemaal te laten ontdooien.
Ik heb hem wel nog nooit half laten ontdooien, misschien is hij dan nog wel even 'mals'?

7

misschien...maar waar het mij vooral om draait is : wanneer is hij het gemakelijkst te (ver)snijden ?

8

Ik denk dat er over 2 soorten snijden door elkaar gepraat wordt? Lagen snijden en in model snijden?

Zelf bedoel ik het in lagen snijden met een taartzaagje. Dat gaat echt niet fijn als het biscuit nog (half) bevroren is. 
Net als Loremieke laat ik het biscuit in de zak ontdooien waarin ie ook in de vriezer zat.

~ Never waste a good crisis... ~

9

gisteren bevroren in vorm gesneden en dan terug zijn zakje in om te ontdooien
lukte (bijna) perfect)
resultaat volgt...een american footbal helm....