1

Onderwerp: Aaahh!! Wat nu!??!?!!?

Ik heb vanmiddag een kussentaart gemaakt, voor het eerst in 1x bekleed en dat ging goed.
Alleen de onderkant dus niet bekleed...
Hij komt op een andere (ronde) taart....nu kom ik er net achter dat de hoeken van het kussen toch over de ronde taart heen steken  :grr:
Hierdoor kijk je dus tegen de onderkant aan (en zie je dus biscuit)

Hoe moet ik dit nou netjes oplossen??  :rolleyes:
Als ik er een lap fondant onder doe, zie je nog altijd een lelijke rand waar hij dan aansluit :(

Hopelijk heeft iemand een goeie tip want ik weet 't even niet meer...en een nieuwe taart maken, heb ik eigenlijk geen tijd voor!

2

Re: Aaahh!! Wat nu!??!?!!?

Begrijp het misschien niet helemaal goed  :o . Je hebt dus alleen de bovenkant bekleed en de onderkant niet? Je wilde dus het kussen met de biscuitkant op de taart leggen zonder er iets onder? Kun je dan de onderkant niet alsnog alleen bekleden? Ik heb er niet echt beeld bij...

3 Laatst bewerkt door jadimi (21-03-2012 21:55)

ik zou toch dan de onderkant bekleden en desnoods wat pareltjes ofzo op de lijn. Is maar een idee.
misschien heb je een foto ?

Aan de andere kant : valt het dan zo erg op dat je de onderkant ziet of moet je er voor bukken? In dat geval zou ik het zo laten tenslotte is het natuurlijk wel de onderkant?!

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

4

Het is voor een kindje dus die kijkt er wel tegenaan,de ouders zullen ervoor moeten bukken denk ik.

De taart is tot een stukje onder de rand bekleed dus de onderzijde is kaal ja, t was de bedoeling dat die op de andere taart kwam je liggen maar heb het niet goed ingeschat en de punten steken nu dus uit.
Met parels de rand bekleden zal niet uitzien omdat ik al hoger een sierrand gemaakt heb.
Dan krijg je 2 randen :-(
Foto staat op mijn telefoon,zal m morgen even plaatsen.

Wat enorm dom weer,baal hier behoorlijk van :-S

5

Heb je geen tijd meer om een nieuwe grotere onder taart te bakken en de andere kleine zou je dan in de vriezer kunnen doen.

Christine.

6

Kun je niet wat 'frutsels' maken die je ertussen steekt? Ik bedoel van die dunne laagjes fondant waarvan je het uiteinde 'frilt'? Of bloemen?

Misschien een heel andere kleur op de onderkant? Sommige kussen zijn velours aan de bovenkant, maar is de onderkant van voeringstof gemaakt. Dan is die naad niet zo heel erg.

Anders zou ik het ook niet weten.... succes!

8

of met gekleurde botercreme toefjes spuiten? Alsof het kussen aan de onderkant wollig pluche is?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

9

De ideeën voor een "onderkant" zijn allemaal super, alleen heb ik al halverwege een lint gemaakt, zodat de onderkant al eerder begint, als jullie snappen wat ik bedoel.... :rolleyes:

Een grotere ondertaart maken was inderdaad al door mijn gedachten gegaan als andere optie, alleen dan wordt die behoorlijk groter  :(
En tijd om opnieuw te bakken is ver te zoeken  :o

Ik denk dat ik er gewoon maar een onderkant in dezelfde kleur onder "plak" en dan hopen dat 't niet opvalt...

*zucht*

10

Hieronder zie je hoe ik het nu "opgelost" heb.....

http://i247.photobucket.com/albums/gg156/willeke24/DSC_0784.jpg

Mooi is het niet, maar zoals Jadimi al zei, om het te zien, moet je er wel voor bukken....

11

Als je op de naad ook nog een klein vlechtje/randje doet, lijkt het net zo'n dik "vierkantig" zit kussen....

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

12

Ik vind het wel meevallen en dat het zo goed opgelost is.

De letters die je hebt gebruikt, welke uitstekers heb je daaroor gebruikt?

13

Bedankt Miriam, hij staat nu in de vriezer, zal er na ontdooien nog eens mee ruzieen...
Er zijn in ieder geval opties ;)

moniqueZ schreef:

De letters die je hebt gebruikt, welke uitstekers heb je daaroor gebruikt?

Dat zijn de clickstix groovy uppercase

ik vind het er mooi uitzien, je hebt het zo goed opgelost. :thumb:

en inderdaad leuke letters, die staan ook op mijn verlanglijstje!! :D

15 Laatst bewerkt door koekenbakkerBrinky (23-03-2012 11:05)

Of met sugar gun lijntjes maken en dan er overheen in kruisjes. Dan lijkt het net of het een geborduurd kussen is. Snap je wat ik bedoel?
Stiksel in dezelfde kleur, dat is een beter woord.

16

Ik snap 'm  ;)  Da's ook nog een idee inderdaad.

Alleen vind ik het jammer dat ik dat officieel niet als de "onderkant" wil gebruiken. De onderkant begint eigenlijk vanaf de roze rand...

Nouja, we zien wel....ik laat jullie t eindresultaat nog wel zien tegen pasen ;)