1

Onderwerp: baby jongen fb altijd welkom!

mijn eerste opdracht en stjee wat zijn die leuk om te doen zon geboorte taart
het is me 5 de taart inmiddels
doe nog steeds iets fouts met de marsepein maar heb me ongelukjes weten te verbergen ;-)

http://www.freebits.nl/images/382foto_2_.jpg

deze foto beetje scheef gedaan perongeluk dus lijkt die ook scheef :( ben ook nog geen joop van tellingen hellaas ;-)

http://www.freebits.nl/images/184foto_1_.jpg

2

Re: baby jongen fb altijd welkom!

Leuk hoor, maar het thema van deze maand is Zwangere buiken. Feedback kan ook niet gegeven worden in de thema rubriek, ik verhuis je dus naar de juiste rubriek.

[MOVE] --> Taarten parade

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Heel leuk!

Mooi :) Ik vind het leuk dat je die letters 'dubbel' hebt gemaakt: blauw en wit, dat is weer eens wat anders..

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

5

Wauw, erg mooi!

Trotse mama van Tim en Cas!

6

ziet er leuk uit!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

7

Heel mooi gedaan! hoe krijg je dat witte randje bovenop zo mooi netjes eromheen? het is ook zo mooi in verhouding...niet te dik enz! super!

8

Aaaaaaaah dat mutsje, wat lief!

9

Ik kan je foutjes niet vinden hoor! :D  dus je hebt ze heel goed verstopt of je bent te streng voor jezelf....  ;)

Wat was er fout gegaan dan? ( :rolleyes: niet dat ik je kan helpen :shh: , maar misschien heeft iemand een tip? :Y )

Ik vind je taart heel mooi strak en het randje en de naam heb je supermooi gemaakt!  :thumb:

Groetjes Maaike

10

wat  mooooooooi!!!

11

Ben helemaal weg van het mutsje bij je baby  *D , maar de hele taart ziet er goed uit hoor  :Y .

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

12

ohhh,dat mutsje!! lief!!!!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

13

echt lief

14

tanks meiden BLOOS!

ja niet te streng voor mezelf haha ze zijkant scheurde dus weer eens 
ik bedoel dan met bekleden

het kneden doe ik als een brugman , heb zulke biceps dadelijk pfffff
maar dan goed uitrollen op deikea mat die ik heb ingesmeerd met crisco
dan leg ik me lap erom heen en ga ik zachtje de bovenkant met een smooter doen
dan maak ik een kommetje van me hand en ga ik hem strak maken
maar het is altijd stug het marsepein aan de onderkant

ik snij ondertussen wat te veel is eraf maar doordat ik lelijke plooien probeer te voorkomen onderaan krijg ik dus scheuren....boeeehoeee

baal er zo van mischien moet ik eens een lesje bekleden gaan doen... of meer oefenen?

15

Meer oefenen (al is een lesje ook altijd heel erg leuk en leer je altijd leuke dingen) maar als ik kijk naar dat dit je 5e is.... petje af!!!!!!
Hij is erg leuk geworden!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

16

P.s. ik bedoelde het niet rot dus he. nu ik het weer lees lijkt het net of ik echt vind dat je meer moet oefenen terwijl hij al zo mooi en leuk is hahaha!
Ik bedoelde met meer oefenen, we willen meer van je zien! Dus mag je het vaker gaan doen!  :thumb:

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

17

Zeer leuk gemaakt!
Je kunt zien dat je het taarten maken goed af gaat.
Geen hobbel de bobbel, enkel wat scheurtjes, die je ook nog is heel netjes weggewerkt hebt.
Conclusie: trots op jezelf zijn, want dat is zeer op zijn plaats! :D

Als tip wat het plooien/scheuren betreft, je rolt het dan waarschijnlijk te dun uit.
Ik dacht zelf in het begin: hoe dunner hoe beter.
Maar wat je dan bij het oefenen in ene gaat merken, is dat je door krijgt hoe dun/dik het nou precies moet zijn wil je dit voorkomen.
Daarom lekker door blijven gaan.
Voor het oefenen met bekleden kan je anders ook een dummie kopen.
Kan je lekker veel oefenen en heb je het echt zo onder de knie! :Y

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

18

Ik vind het heel mooi geworden hoor!

Mag ik wel vragen welke uitstekers je voor de letters en cijfers hebt gebruikt? Vind deze erg mooi!!!

Groetjes diana

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

19

IngridV_1973 schreef:

P.s. ik bedoelde het niet rot dus he. nu ik het weer lees lijkt het net of ik echt vind dat je meer moet oefenen terwijl hij al zo mooi en leuk is hahaha!
Ik bedoelde met meer oefenen, we willen meer van je zien! Dus mag je het vaker gaan doen!  :thumb:

Nee helemaal niet rot hoor ! Geschreven kan altijd anders overkomen maar ik snap hem ! Thanks voor je complimenten ! Meer oefenen moet ik ook word gek van dat stuk bekleden pfff erop krijgen geen probleem maar dan strak erom krijgen grrrr

20

FloordKB schreef:

Zeer leuk gemaakt!
Je kunt zien dat je het taarten maken goed af gaat.
Geen hobbel de bobbel, enkel wat scheurtjes, die je ook nog is heel netjes weggewerkt hebt.
Conclusie: trots op jezelf zijn, want dat is zeer op zijn plaats! :D

Als tip wat het plooien/scheuren betreft, je rolt het dan waarschijnlijk te dun uit.
Ik dacht zelf in het begin: hoe dunner hoe beter.
Maar wat je dan bij het oefenen in ene gaat merken, is dat je door krijgt hoe dun/dik het nou precies moet zijn wil je dit voorkomen.
Daarom lekker door blijven gaan.
Voor het oefenen met bekleden kan je anders ook een dummie kopen.
Kan je lekker veel oefenen en heb je het echt zo onder de knie! :Y

Wat super fijn dat je de tijd En tips voor me heb genomen , ik denk dat ik een goede tip eruit kam halen , namelijk die van de dummie ! Het is ook te dun dacht ik al omdat ik van te dik niet hou , maar rol met een pvc buis zouden de maat ringen misschien helpen ? Heel lief al die complimenten vind het een super fijn forum !

21

Ik heb laatst de marsepein gemengd met fondant. Dan scheurt het ook niet zo snel!! Kreeg deze tip ook. Maar echt een aanrader.

22

Erg leuke taart!  :thumb:

Je schrijft dat je de Ikea mat invet met Crisco. Maar waarom doe je dat? Ik gebruik 'm zelf ook altijd, maar vet 'm nooit in.

Ik vind je letters erg mooi.
Mag ik vragen welke alfabet/cijfer uitstekers je gebruikt hebt?

Succes met bakken verder!

Groetjes, Ilse

23

ilse ja dat weet ik ook eigelijk niet ben gewoon bang wanneer ik hem op ze kop erop leg (over de taart) die niet goe dvan de mat afkomt....

alfabet kan ik je niet verder mee helpen als plah doh kleiset ...bartsmith dacht ik

24

creabea schreef:

ilse ja dat weet ik ook eigelijk niet ben gewoon bang wanneer ik hem op ze kop erop leg (over de taart) die niet goe dvan de mat afkomt....

alfabet kan ik je niet verder mee helpen als plah doh kleiset ...bartsmith dacht ik

Leg je de hele mat dan op z'n kop op je taart?
Ik doe het anders, maar dat wil niet zeggen dat dat beter is hoor (al vind ik zélf van wel  :lol: )

Ik rol uit op de ikea mat, smoother de fondant super strak en til de lap fondant dan op. Deze haal ik dus van de mat af, en laat de mat op tafel liggen.
Zo blijft de gesmootherde kant de bovenkant van de taart.
Kun je me nog volgen?  :)
Werkt echt perfect!

Ik deed het eerst ook op de manier die jij beschrijft, maar dan met een dun stuk tafelzeil. Dat vette ik ook in met Crisco.
Maar dan wordt je de onderkant van je uitgerolde fondant de bovenkant van je taart.
Ik had altijd putjes in mijn fondant (kwam doordat er lucht tussen het tafelzeil en de fondant kwam.)
Nu ik de fondant optil en de bovenkant de bovenkant laat, heb ik daar nooit meer last van.

Gewoon eens proberen zou ik zeggen.
Wat heb je te verliezen?
(wel even uitproberen op een taartje voor jezelf  ;) )

Groetjes, Ilse...en bedankt voor je antwoord!

25

ilse haha ja zo deed ik het eerst dus ook ...maar op de 1 of andere manier bedacht ik de laatste 2x het zo te doen ..
maar ga straks weer even de oude vertrouwde  manier proberen
vraagje , smooth jij de plak als je hem helemaal uitgerold heb voordat je hem op de taart leg?