1

Onderwerp: spoed afgepaste hoeveelheid 12 cake pops

Eigenlijk zou ik nu iets heel anders moeten doen maar ik wil zo graag nu de cake pop maker proberen.
Heeft iemand een afgepast recept voor 12 cake pops met de Funcakes mix voor Cupcakes voor me?

Ik heb het zelf even geprobeerd op internet te vinden maar niet zo gauw gevonden.

2

Re: spoed afgepaste hoeveelheid 12 cake pops

Je bent toch eieren nodig, dus ik zou de hoeveelheid nemen die bij 1 ei past. Kom je aardig in de buurt denk ik. Ik heb vorige week in de poffertjesplaten van de multisnack cakejes gebakken (soort cakepops maar dan in poffertjesvorm) om te proberen of dat wil, en ik heb de hoeveelheden van 1 ei aangehouden en daaruit zo'n 22 cake(poffertjes) gebakken. En anders hou je wat over. Bak je er toch gewoon een paar meer. :Y

3 Laatst bewerkt door Ottolien (21-03-2012 13:06)

Hoeveel beslag je moet maken ligt heel erg aan je recept. Dus daar is denk ik niet zo 1,2,3 een antwoord op te geven.

Maar teveel maken is toch ook geen probleem  :9

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

ik heb ook een cakepop maker en nog steeds niet de juiste hoeveelheid gevonden haha

Ik heb altijd veeeeeeeeeel te veel !

dus ik lees even mee :)

5

Als recept gebruik is dus de cupcakes mix van Funcakes.
Maar ik heb geen flauw benul hoeveel ik aan moet maken.
Op de achterkant staat voor 20-24 cupcakes (dus geen cake pops): 500 gram mix, 250 gram roomboter en 5 medium eieren (250 gram).

6

als ik de helft van de bovenstaande hoeveelheid gebruik, kan ik 3x bakken. Dus delen door 6 en reken maar uit!

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

7

Dank je wel.

8

Als ik de mix van funcakes gebruik zoals het op de verpakking staat (20-24 cupcakes) dan kan ik zo'n 70 cakepops maken in de cakepop maker van inventum.

Wil je minder, dan gewoon de hoeveelheden aanpassen  :)

Live life to the max!!!!

9

Hai,

het is gelukt!
Ik had (beginners?)geluk:
ik dacht dat de cake pops de eerste keer wel zouden mislukken of
dat ik problemen zou hebben met de deksel, maar het ging heel voorspoedig (uitzondering op de regel  :) )
Ze waren gaar.
De meesten waren ook mooi rond.
Ik heb de hoeveelheid / 6 en ik kreeg er een stuk of 8 uit, maar ik denk dat ik eigenlijk de bakvormpjes iets te vol deed.
Ik bedenk me nu dat ik de anti-aanbaklaag helemaal vergeten ben in te vetten. Desondanks kon ik de cake pops er zo uithalen.
En het kost bijna geen tijd.
Ik ben wel enthousiast.
Iedereen bedankt voor het reageren.