1

Onderwerp: Taart bakken

Hallo,

ik weet niet of deze toic al bestaat ik ben hier nieuw maar ik kijk hier altijd voor leuke dingetjes.

ik ben pas begonnen met het bakken en bekleden van taarten. ik heb net een taart gebakken alleen heb ik er een flinke bolling op zitten als ik het wil bekleden moet ik dat er dan afsnijden ( is ook zonde he?) of kan ik de taart omdraaien en dan aanvullen met botercreme?

Wie o wie wilt mij helpen :o

2

Re: Taart bakken

Hoi hoi, allereerst welkom! Als je biscuit uit de oven komt, gelijk op zijn kop op een afkoelrek storten! Dan komt de bolling idd aan de onderkant ;-). Succes!

3

Bij mij was de oplossing om de taart in het begin op een lagere temperatuur te bakken en halverwege de baktijd de temparatuur iets te verhogen tot max. 160 graden. Sinds ik dat doe is de bolling een stuk minder geworden. Vervolgens gelijk vanuit de vorm op zijn kop af laten koelen en de bolling is in zijn geheel weg.

Suc6

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!

4

Bij mij komt er bij de 20 cm taart ook altijd een bolling, maar bij een groter formaat niet.. :/
Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld bij een bloementaart, heb laatst een kersenbloesem gemaakt. Dat het heel mooi staat.
En anders snijdt ik er 3 lagen uit en bewaar ik de bovenste laag met bolling om een andere keer bijvoorbeeld cake-pops van te maken.
Succes!