Bedankt voor de complimentjes, dames 
De kwarktaart heb ik een beetje geimproviseerd. Ik heb anderhalf pak lange vingers met 125 gram gesmolten roomboter gemengd, en dat op de bodem van een springvorm van 18 cm gepropt. Was wel wat aan de dikke kant, vond ik...
Daarna 200 gram magere kwark gemengd met de geraspte schil van 1 citroen en suiker naar smaak (die van mij was vrij zuur, voor de mensen die niet zo van zoet houden). Vervolgens 250 ml slagroom met een beetje suiker lobbig kloppen, en door de kwark heen spatelen.
De citroen uitpersen, en het sap opwarmen. Daarin heb ik (geloof ik) 10 blaadjes gelatine in opgelost. Toen laten afkoelen, en met het kwark/slagroom mengsel gemengd.
Toen heb ik een laagje van de kwark op de koekjesbodem gegoten, en daarop wat frambozen gelegd. Toen de rest van de kwark erop, en in de koelkast gezet. Dat heb ik laten staan tot het helemaal opgestijfd was.
Voor de muntgelei heb ik 125 ml water opgewarmd en gezoet met wat suiker. Daar een schepje munt smaakstof doorheen gedaan, en wat groene kleurstof voor het effect. Toen de suiker was opgelost, heb ik er drie blaadjes geweekte gelatine in opgelost, en toen een laagje ervan op de taart gegoten. Let op: niet teveel! Net genoeg om de hele taart te bedekken, anders krijg je zo'n schoenzool erop 
Dan weer in de koelkast tot je hem serveert. En je kan er natuurlijk met witte chocolade op spuiten als de gelei stijf is! 
Volgende keer maak ik de gelei denk ik met verse munt, maar daar had ik dit keer geen tijd meer voor. Ik denk dat dat nog veel lekkerder is. Ook lekker: verse muntblaadjes fijnhakken en door de citroenkwark mengen. Heerlijk fris!