Onderwerp: HOWTO Pinguin negerzoen, tool tip aanvulling
Er bestaat natuurlijk al de geweldige Howto van Juf Dorien voor nergerzoen /Buys zoen pinguins. Ik dacht alles in huis te hebben om hiermee aan de slag te gaan maar Aaai! net niet juiste maat uitsteekcirkel, te grote hartjes uitsteker etc, dus ben even creatief geweest met wat ik wel in huis had. Misschien ten overvloedde maar wellicht heeft een van jullie er wat aan, vandaar dat ik deze "aanvulling howto" post.
Om te 'lijmen' heb ik petal glue van Jem gebruikt.
Ik heb PME petal cutters gebruikt en het cirkelsetje van Wilton (Wilton cut out rounds) voor juiste hoeveelheid/afmeting.Links naar de webshop:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -1313.html
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -1493.html
Afmetingen cirkel:
1.5 cm
3.5 cm
5.5 cm
Voor buik en ogen heb ik witte fondant gebruikt en uitgerold met paarse ringen. Uitgestoken met de middelste ring en reepje van de onderkant gesneden. Voor de ogen heb ik de kleinste bloemcutter gebruikt en daarvan twee blaadje tezamen afgesneden. Dit op de zoen geplakt.
Voor de voetjes van de pinguin hetzelfde principe; oranje fondant met paarse ringen uitgerold en de grootste bloemen uitsteker gebruikt. Twee blaadjes apart gesneden en ingekerfd, onder de zoen geplakt.
Voor de vleugels zwarte marsepein met paarse ringen uitgerold, cirkels uitgestoken met de middelste cirkel en door midden gesneden. Aan beide zijden met ronde kant naar voren geplakt en beetje laten 'overhangen'.
Voor de hoedjes rode en gele marsepein uitgerold met paarse ringen en de grote uitsteekcirkel gebruikt; balletje draaien en vervolgens "de hoedjes" gevormd. Kleine balletjes gerold en met tooltje gaatje ingemaakt en deze op de hoedjes geplakt. Met sugargun ´touwtje´gemaakt van fondant met veel crisco,vervolgens gedraaid en als rand rond hoedje gelegd.
Voor de bekjes oranje fondant uitgerold met paarse ringen en met de cirkel rondjes uitgestoken, balletje van gerold en bekje gevormd.
Tot slot mini zwarte balletjes gerold en met bonetool op witte ogen geplakt, deze 'gelakt' met piping gel en met dun kwastje gehighlight (met americolor wit).