1

Onderwerp: Toblerone mousse geen mousse?

Hallo dames,

Klein vraagje, ik heb van het forum de toblerone mousse gemaakt. Maar dit viel nog tegen,  hij ging en schiften (  daar heb ik al op gekeken hier bij de faq ) en de laag was best stevig, niet smeuig, wat ik had gedacht?  :s
Hebben jullie dat ook?  Ik had de taart anderhalf uur tevoren uit de koelkast gehaald. Vanwege de slagroom die erin zit?  Hebben jullie nog tips voor mij.  Had ook de sinaasappel / passievrucht creme gemaakt, maar ook die vond ik korrelig van structuur ( maar wel lekker) :9
De 2e taart was gevuld met witte chocolade mouse ( gemaakt met slagroom, ook vlgs forum recept) ook die was gewoon hard in de taart  :(
Hebben jullie tips??  Zou jullie heel dankbaar zijn :)
Heb de hele dag ervoor in d ekeuken gestaan om alle vullingen te maken en het viel dus net mee :D

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

2

Re: Toblerone mousse geen mousse?

Iemand?  :s

3

Ik heb geen idee.... :o

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Sorry, hier ook geen idee, maar ik lees wel even mee, want ik heb net een biscuit klaar, die ik wou vullen met........... jawel toblerone mousse. Nu wacht ik toch maar even de tips af :rolleyes: .

Groetjes van Cora

Ik maak geen tobleronemousse,  maar zou het kunnen dat je de slagroom te lang hebt doorgeklopt? Meestal moet hij maar 3/4 geklopt worden, dus alleen lobbig.

Schiften kan te maken hebben met dat de temperatuur te laag of te hoog is geworden.

6

Tja, ik heb wel een aantal keer tobleronemousse gemaakt, maar nooit problemen gehad....slagroom opwarmen, toblerone erin, even doorroeren van het vuur totdat alle toblerone gesmolten is en dan de koelkast in! Pas als tie afgekoeld is even kloppen, heel eventjes maar en dan opeten maar!!

Sweet as sugar and everything nice

7 Laatst bewerkt door Carien (19-03-2012 22:53)

tsja, maak wel eens bonbonblocmousse en dat is toch echt luchtig hoor :Y Net zoals Kelly hierboven zegt, volledig af laten koelen (nacht in koelkast) dan effies kloppen en mmmmmmmm :9
Taart hoef je daarvoor niet 1,5u uit de koelkast te halen hoor :nooo , zou ik niet doen bij een koelkast vulling :nooo Meteen uit de koelkast heerlijk luchtig :Y
Schiften komt door te hoge temp bij verwarmen; op het gas zetten, halfhoog, direct de chocolade erin verbrokkelen en met een garde roeren, dan lost het snel op. Zodra het opgelost is, van het vuur af, niet richting kook laten gaan hoor, is echt niet nodig :nooo

De sinasappelpassievruchtcrème vond ik heerlijk (ondanks dat ik niet van crèmes houd :nooo ); zat wel iets structuur in, maar om dat nou korrelig te noemen...  :think:   :nooo  Komt misschien door de soort zeef?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

heb je hem wel opgeklopt met de mixer, want dat zou het probleem kunnen zijn.
anders weet ik het ook niet, nooit problemen mee gehad.

I never met a calorie I didn't like....

9

:thumb:   Bedankt voor al jullie reacties  :)
De volgende keer langer afkoelen denk ik en korter opkloppen.
Heb ik te lang gedaan vermoed ik.  En.....minder hoge temperatuur bij het opwarmen!
En ik had hem met de handmixer opgeklopt  :cool:
Ik vind deze tips echt super!  Ik was echt wat teleurgesteld  :/
Nu ga ik zeker deze vullingen nogmaals maken.