1

Onderwerp: siliconen mold

Heb even een vraag over het gebruik van een siliconen mold

ik rol de fondant erin met een klein rolletje maar moet je dan alles er al omweg halen of doe je dat als je het vormpje eruit gedrukt hebt

Re: siliconen mold

ja je haalt alles er om heen weg. zelf leg ik de mold nog tijdje in de koelkast  en dan is het later makkelijker om de fondant er uit te halen

hoe doen jullie dit dan?

Ik stop fondant in de mold, dan wrijf ik met mijn vingers waar royaal crisco aan zit, over de bovenkant. Ook wrijf ik het overtollige er dan af. Dan de mold even in de diepvries en de vorm er uit duwen. Heb je een specifieke mold voor ogen? Is misschien makkelijker uit leggen.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Over wat voor mold praten we?

Ik begin in elk geval met te weing voor het vormpje en probeer daarmee in elk geval de omtrek van mij vormpje te vullen.
Ik doe er dan beetje bij beetje de laatste stukjes bij in en zorg idd dat de randjes schoon zijn voordat hij in de koelkast gaat.

Soms plakt de fondant wat aan je vingers als je er de laatste kleine stukjes indoe, dan leg ik het bolletje er gewoon in, dip mijn vingertop ff in de poedersuiker en duw dan het bolletje verder in het vormpje...

Hoop dat het beetje duidelijk is...

Hoorde tip voor parelmold maar heb t nog niet uitgeprobeerd:
sliert uit je sugergun er in doen....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

ik heb een Wilton Nature Fondant & Gum Paste Mold

7

Ik doe nooit een in mold in de koelkast. Ik smeer ze in met wat criso druk de fondant heel goed aan en haal ze dan uit de vorm en dat lukt altijd zonder problemen!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.