1

Onderwerp: hoeveelheden???

Ik mag in juni de bruidstaart maken voor mijn nichtje. Nu maak ik af en toe een taartje en dan haal ik wat meer puntjes uit taarten dan op de site staat.
Nu zag ik het schema bij patronen en how to's. Maar als ik daarnaar kijk zou ik 8 taarten moeten maken om zoveel personen van taart te voorzien.

Nu vroeg ik me af, ook omdat ik verschillende ideeen hoor van anderen, hoeveel stukjes jullie daadwerkelijk uit taarten halen.

Het gaat bij mij om een bruidstaart voor 130 personen. Oja en mijn biscuits zijn meestal, met vullingen, zo'n 8 tot 9 cm hoog.

De een zegt een stapeltaart van 6 lagen vanaf 35cm doorsnede is genoeg, maar op die lijst staat dat je dan pas genoeg hebt voor ongeveer 80 personen........

Veel tekst, maar ik hoop op duidelijkheid.

Alvast bedankt!!!!

2

Re: hoeveelheden???

De meningen over de grootte van de stukjes zijn nou eenmaal verdeeld, er is geen éénduidig antwoord op.
Veel hangt namelijk ook af van hoe groot je snijdt, of je biscuit of cake gebruikt, wíe er snijdt, etc.

De stukjes op de site hier gaan uit van een standaard biscuit-taart, normale hoogte (7cm hoog biscuit, gevuld) en van een stukje van ca. 30cm².

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag