1

Onderwerp: iemand nog tips of ideeen?

Hallo,
Eind deze maand zijn mijn ouders 40 jaar getrouwd. Aangezien ze zelf nooit een bruidstaart hebben gehad wil ik ze verrassen door er zelf 1 te maken. Dit wordt pas mijn 2de taart. De eerste was op een workshop, dus met veel begeleiding. Heb al veel info opgezocht op internet en veel hier op het forum gelezen, maar misschien hebben jullie nog ideeen of tips. Het wordt een taart van 2 lagen (ik weet hoe ik moet stutten zodat het niet instort) gevuld met een laag botercreme en een laag jam, bekleed met witte marsepein en gedecoreerd met rode roosjes (kant en klaar gekocht). Hij wordt dus vrij eenvoudig, maar mijn ouders houden niet zo van veel glitters en tierelantijn. Heeft iemand misschien nog ideeen en/of tips? Alles is welkom. Als hij af is zal ik hem op het forum posten.
Groetjes Renate

Trotse mama van Tim en Cas!

2

Re: iemand nog tips of ideeen?

leuk idee, laatst heb ik voor mijn verjaardag van mijn zusje ook een taart gemaakt. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met mixen maar ik ze zijn wel allemaal goed gelukt.
Hier wat tips misschien heb je daar wat aan...

- laat de taart eerst afkoelen voordat je hem gaat doorsnijden.
- Vaak heb je weleens een bol (lucht) als je de taart uit de oven haalt, gebruik dan een schone handdoek en wrijf zachtjes over de taart.
- als de oven afgaat maar je bent niet zeker of het helemaal goed is, prik er met een (saté) prikker in als hij er droog uit komt is de taart goed.
- kies fondant/marsepein wit (groot) en koop aparte kleurstof
- kneed het fondant/marsepein goed door het moet lichaamstemperatuur zijn
-zorg bij het doorsnijden dat het goed gaat niet schuin, een taartzaag is hierbij handig.

sweet kisses,
Mi-lou Hendriks

3

Re: iemand nog tips of ideeen?

Hoi cupcakegirl,
Bedankt voor je reactie! Een taartzaag heb ik. Ik wil ook idd marsepein zelf gaan kleuren, maar ik heb nu even gekleurd marsepein gekocht, even op safe. Gelukkig heb ik wel een keer een workshop gevolgd en heb ik al wat geexperimenteerd met cupcakes, dus ik weet wel een beetje hoe het moet, maarja, zoals bij alles is het vaak de ervaring die telt en waardoor je het moet leren. Daarom doe ik het ook voor me ouders, als het mislukt zijn ze er toch blij mee :D  ;) . Nogmaals bedankt!

Trotse mama van Tim en Cas!