1

Onderwerp: invetten of bakpapier??

Hallo, ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraagje. Hoe bakken jullie je biscuit altijd? Ik bedoel dan, vetten jullie de bakvorm in of bekleden jullie de vorm met bakpapier en giet je hier het deeg in? Ik ben nl bang dat de taart er niet goed/mooi uitkomt. Heb wel van die professionele taartvormen gekocht bij de leukstetaartenwinkel. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Renate

Trotse mama van Tim en Cas!

2

Re: invetten of bakpapier??

onvetten

3

Invetten. Bij een goede bakvorm laat het altijd keurig los. Wel gelijk storten na het uit de oven halen anders plakt het alsnog vast.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

4

Ok, dank jullie wel voor de snelle reacties!

5

invetten met bakspray!

6

Vorige week voor het eerst ,,Cake release,, van wilton gebruikt en wow wat is dat een super spul zeg. Had een 25x25 vierkante taart gebakken en die krijg ik er altijd zo moeilijk uit, nou met dit spul viel het er gewoon uit :)

7

Ik vet in met bakspray van oetker en nooit problemen mee gehad...

Sweet as sugar and everything nice

8

Ik gebruik ook bakspray en leg op de bodem bakpapier. Mochten de zijkanten om één of andere reden niet goed loskomen kan je er nog met een mes langs maar bij de bodem kom je niet....
Dit werk prima,  nog nooit problemen gehad.

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

9

ik doe beide..
eerst vet ik de bakvorm in met boter. daar leg ik bakpapier op maat gesneden op en vet die nog een keer lichtjes in.  De biscuit komt er bij mij altijd goed uit op deze manier.

10

troest schreef:

ik doe beide..
eerst vet ik de bakvorm in met boter. daar leg ik bakpapier op maat gesneden op en vet die nog een keer lichtjes in.  De biscuit komt er bij mij altijd goed uit op deze manier.

Dit deed ik tot voor kort ook altijd (en ging ook heel goed) maar ik heb nu de bakspray van Dr Oetker ontdekt en dat werk nog beter!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

11

Ik heb nu zelf ook bakspray en ben helemaal gelukkig :Y

12

Ja nu moeten ze er nog 1 uitvinden die gluten-+tarwevrij is :(
Weten jullie er 1?

Ook zo'n weetje indien jullie glutenvrij willen bakken :)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

13

Vetten jullie alleen in en gebruiken jullie dan geen bloem erover?

14

Ik gebruik de bakspray, dan even met een keukenpapiertje erdoor om het egaal te verdelen. Dan nog bestuiven met bloem (het teveel er goed uit gooien) en mijn biscuits springen bijna vanzelf uit de bakvorm.

~ Never waste a good crisis... ~

15

Ik gebruik geen bloem. Ik spray, kapsel erin en klaar. Hij komt er helemaal goed uit

16

tja, ik doe ook beiden, want ik heb springvormen.
ik spray, doe papier op de bodem, verleng de zijkanten met bakpapier en spray deze ook in.
bakspray van dr oetker ook.
gewoon insmeren met boter ofzo werkt lang niet zo goed....

I may not be perfect, but i'm always me