1

Onderwerp: wie wil voor mij een mold wegen

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om zijn pearl mold voor mij te wegen, want ik wil proberen of ik die zelf kan maken, maar ik vraag mij af of ik niet heel veel van dat silly spul nodig heb (weet even niet meer hoe het heet), en of het  dan wel de moeite waard is.
En welke maat parel mold gebruiken jullie eigenlijk het meest?

2

Re: wie wil voor mij een mold wegen

212 gr

Heb die met 3 verschillende parels van 30 euro.

succes!

3

hartstikke bedankt voor het reageren.

Dan heeft het denk ik weinig nut om hem zelf te maken

4

dat vrees ik wel voor je. Ik zat er ook tegenaan te hikken om hem te kopen, maar hij is het echt waard hoor! Gebruik hem echt heel vaak.

5

ja, dan moet ik toch nog maar even gaan sparen  :Y  :Y

6

Ik zou ze niet maken, maar toch in de van first impressions investeren. Hoe fijn silly ook is, bij de molds is die van first impressions zo handig omdat hij super-flexibel is. Dan krijg je de pearls er makkelijk uit. Vrees dat dat je in dit geval by silly iets minder goed lukt (wel voor kleine dingen, hoor!)

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Weten jullie ook welke maat ik dan het beste kan kopen

8

Ik zou niet al te klein doen, dus niet 3,4,5 mm, maar 8,10 en 12 mm. 10 mm gebruik ik het meeste...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

9

En als je bij Creacake kijkt.....daar zijn ze niet iets goedkoper dan bij andere webwinkels....sorry DLT

10

Ik zou 'm ook niet maken. Hij is zijn geld echt wel waard  :Y . Maar als je de mold toch zelf wil maken hoef je niet zo'n lange te maken. Ik vul mijn mold wel helemaal en haal deze er ook in 1 keer uit maar plak/leg deze niet in zijn geheel op de taart, maar met maar 4 of 5 parels tegelijk. Anders krijg ik ze niet mooi tegen elkaar aan en vervormen ze soms een beetje. Zeker wanneer de marsepein iets te zacht is.

11

Annemiek schreef:

Ik zou niet al te klein doen, dus niet 3,4,5 mm, maar 8,10 en 12 mm. 10 mm gebruik ik het meeste...

De mold van First Impressions heeft 3 soorten/maten (elke 2, 3 maten in 1 mold en 12&14mm in 1 mold):
- 5, 4 en 3mm
- 10, 8 en 6mm
- 12 en 14mm.

12

Je kan ook de baroque mold van Wilton kopen. Kost maar 10 euro en dan heb je naast een parelrandje ook meteen andere leuke dingen.

13

Hoi Chennie,

weet jij welke maat parels er dan in die baroque mold zit?

14

+/- 18 cm lang en 9.5mm doorsnede
Heb hem gister gekocht  :Y

15

Ha ja ik zou net zeggen volgens mij zijn ze ongeveer 1 cm en dat klopt dus wel. De mold is lekker flexibel en werkt daardoor perfect. Ik heb hem ook voor het parelrandje gekocht want die andere was voor mij ook nog even veel te duur. Bovendien zit er nog een ander randje in die ook wel leuk is en de hartjes gebruik ik ook best wel vaak. Maw een prima investering!

16

Of van Alphabet molds. Deze is ook goedkoper dan First Impression, maar heeft maar 2 rijen parels eni is iets korter. ik heb ze allebei en ik vind ze even goed.

Groetjes,
Jannet