1

Onderwerp: Beschuit met muisjes-taart

Mijn broer heeft me gevraagd of ik 3 taarten voor hem wil maken omdat zijn nieuwe vrachtwagen klaar is. Het is "zijn kindje" dus hij wil zijn collega's op taart in de vorm van een beschuit met muisjes trakteren. Er moeten dus blauw-witte muisjes bovenop, geen fondant of zo.

Wat vinden jullie, zal ik een biscuit bakken, die 1x vullen met slagroom en de bovenkant ook slagroom met muisjes erop? Of een cakebeslag en die besmeren met slagroom? Of zijn er andere ideetjes?

Groetjes van Bianca

2

Re: Beschuit met muisjes-taart

Zou toch voor een botercreme combi gaan.
Vind zelf nml de combi van muisjes ( de eetbare  :lol: ) met boter erg lekker, dus denk dat dit op een taart ook lekker is.
En de zijkant wel met fondant in de kleur van beschuit.....?
Een mega groot beschuit met muisjes dus.

I may not be perfect, but i'm always me

3

Maarre... gaan de muisjes dan niet uitlopen, in de botercreme of slagroom, zodat je blauwe botercreme of slagroom krijgt?

4 Laatst bewerkt door Scheila (16-03-2012 19:17)

Maarre... gaan de muisjes dan niet uitlopen, in de botercreme of slagroom, zodat je blauwe botercreme of slagroom krijgt?

1x is genoeg

5

Toevallig heb ik laatst ergens op kraamvisite een taart gegeten die geheel met muisjes was bekleed en de muisjes liepen niet uit (was de dag ervoor al gemaakt).

Het was een biscuit gevuld met botercreme en vruchtenpasta en ook afgesmeerd met botercreme.
Ik vond het voor herhaling vatbaar!

It's just a piece of cake

Ik heb vorig jaar ook 2 beschuit met muisjes taarten gemaakt en deze had ik gewoon bekleed met marzepein in de kleur van beschuit. Op de bovenkant een dun laagje bc gesmeerd en daar de muisjes op gestrooid.

7

Ik heb net een leuke op FB gezien!
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s320x320/421742_228381087259312_100002622669993_425679_801474222_n.jpg

zal de rechtmatige eigenaar even een linkje sturen, misschien dat zij kan zeggen wat ze heeft gebruikt.

Liefs, Zanoni

Dank je wel Zanoni!

het taartje is gevuld met verse aarbeien, banketbakkersroom en vanillecreme. Afgesmeerd met botercreme.

Ik heb net nog even nagevraagd aan mijn kennis of ze zacht waren geworden.
Het taartje heb ik donderdagavond gemaakt en gisteren (zaterdag) waren zowel de muisjes als de lange vingers nog steeds knapperig en dus niet zacht geworden.

Groetjes Marianne

9

OK super, dank jullie wel!

Groetjes van Bianca