1

Onderwerp: bovenste laagje biscuit laat los.

Nu taart ik al een poosje hoor, maar ik baal er zo van als ik een biscuit heb gebakken en ik draai hem om dat het bovenste laagje los laat, vooral aan de rand zeg maar. Hoe zou dit nu toch komen, door de bakspray, de hoeveelheid ervan. In het begin had ik het niet echt, maar bij het afsmeren is het zo irritant, want dan heb ik kruimels in mijn botercreme, en je hebt dan ook zo een rond randje i.p.v een scherpe rand. Nu los ik dat wel op met het afsmeren maar kost nu veel meer tijd om het netjes te krijgen. Nu was ik het zo beu, ik dacht nu plaats ik dit eens op het forum.

Groetjes Bianca Wolst

2

Re: bovenste laagje biscuit laat los.

Heb het ook.......ook al mix ik nog na op laag voor 5 min....heb ik het ook dacht zelf dat het lag aan de lucht maar dat kan dan bijna niet....lees dus even mee!!!!

3

ik heb er last van als ik de bakspray niet even nawrijf met een zacht (!!) keukenpapiertje. sinds ik dat doe gaat het goed. (even afkloppen)

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

Ik had er ook last van tot vorige week! Onderin je bakpan de spray in doen en dan een bakpapier op de maat geknipt onderin neerleggen. Als je hem eruit haal GEEN luchtrand meer alleen moet je heel voorzichtig het bakpapier eraf halen. Ik ben weer helemaal blij!
Heel veel succes jullie!

Groetjes P@trici@

5

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=133489

ook geen oplossing maar goed je bent niet de enige. heb er overigens geen last meer van, vraag me niet hoe dat komt. :/

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

6

Ik heb het ook.... En doordat het randje loslaat,heb je gewoon een gat in je biscuit,en loopt ie dus ook niet mooi recht rond  :(  :(  :(

Iedereen bedankt voor de reacties, ga het eens proberen met de tips die hier staan.

Groetjes Bianca Wolst

8

even een beetje bloem in het blik doen na het boteren