Onderwerp: swarzwalder kirch vulling
Mijn man zou graag een swarzwalder kirsch vulling willen
Heeft iemand hier ervaring mee, of te wel een recept?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » swarzwalder kirch vulling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Mijn man zou graag een swarzwalder kirsch vulling willen
Heeft iemand hier ervaring mee, of te wel een recept?
ik heb laatst een chocolade mouse (uit een pakje) met direct erbovenop een kersenvlaaivulling (zelfgemaakt) gedaan.dat smaakte net als swartzwalder.je zou dan nog kunnen overwegen om een laag slagroom als tweede vulling te gebruiken.
succes
Bedankt voor de tip.
Die kersenvlaai vulling hoe heb je die gemaakt als ik vragen mag?
Bedankt voor de tip.
![]()
Die kersenvlaai vulling hoe heb je die gemaakt als ik vragen mag?
volgens het recept op deze site :
Ingrediënten:
1 pot kersen op sap
(+/- 500 g uitgelekt)
1 zakje Taartina
Werkwijze:
Giet het sap van de kersen en vang het op. Vul eventueel met water aan tot 250 ml. Neem 3 eetlepels van het sap af en meng dit met de inhoud van het zakje taartina. Verwarm de rest van het sap. Zodra het sap kookt de pan van het vuur nemen. Roer het taartinamengsel erdoor en breng het geheel onder voortdurend roeren weer aan de kook. Nu van het vuur nemen en de kersen toevoegen. Laten afkoelen voor gebruik.
Ik heb afgelopen maand voor mijn verjaardag een zwartswalder kirsch taart gemaakt.
Chocobiscuit gebakken en in drie lagen gesneden. De onderste laag besprenkelt met Kirsch (te verkrijgen bij drankhandel) Een dijkje van slagroom gespoten en de laag verder gevuld met uitgelekte kersen uit blik. Tweede laag biscuit erop en weer besprenkelt met kirsch en deze gevuld met slagroom. De laatste laag biscuit erop...afgesmeerd met slagroom, de rand bedekt met pure hagelslag. Bovenop de taart slagroomtoefjes wat kersjes die ik achter had gehouden (een paar maar hoor) en deco chocolade....
Oja, de slagroom had ik wel verstevigd met klopfix, omdat ik bang was dat ie anders ging inzakken.
De visite vond 'm écht lekker.
groetjes,
Karin
Oohh lekker hoor, ga ze zeker uit proberen.
Je kan ook heel goed kersenvlaai vulling uit blik gebruiken, eventueel door de stijf geklopte slagroom mengen. Maar gewoon eerst een laagje kersenvlaaivulling en dan slagroom gaat ook heel goed, dan heb de nog slagroom over voor de garnering bovenop. Zijkant afsmeren met slagroom en garneren met hagelslag.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » swarzwalder kirch vulling