1

Onderwerp: Hier is alles om begonnen.

Omdat onze dochter nog nooit een verjaardagstaart heeft gehad (koemelkallergie) en ik haar dat heel erg gun ben ik een half jaar geleden begonnen met taarten maken.Natuurlijk mocht ze zelf uitzoeken. Na vele uren op internet te hebben gestruind zag ze een prachtige (bruids)taart. Die moest het worden. Natuurlijk heb ik er nog wel een beetje mijn eigen draai aan gegeven. (stiekum een 7 erop gedaan). Ze vond de taart helemaal super, kijk daar doe je het voor.
(Voor wie denkt hmm zo'n taart voor een meisje van 7? Onze dochter is een HB kindje en die hebben vaak toch iets andere ideeen)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6DTUUAKP-D.jpg

2

Re: Hier is alles om begonnen.

Mooi gemaakt zegt!
En heel begrijpelijk zo'n eigen gemaakte taart voor haar verjaardag.
Ik heb er zelf ook 1 met een koemelk-allergie. ;)

HB, staat het voor hoogbegaafd?

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

3

Ja idd HB staat voor hoogbegaafd maar wij vinden dat een rot woord vandaar dat wij altijd zeggen we hebben een HB kindje.

4

Nou ik vind hem erg leuk hoor, ook voor een 7 jarige!
Ziet er goed uit!

Enneuh...nog gefeliciteerd!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

5

gewoon bijzonder kindje met andere woorden,heel mooi

Mooie taart voor een heel bijzonder meisje... klasse!

(Grijp nu wel even mijn kans om jullie te vragen of jullie ook maïzena gebruiken in jullie biscuit? Ik kan daar geen duidelijkheid over krijgen. De één zegt dat het wel kan, de ander zegt niet. Wat is jullie advies en als er geen maïzena gebruikt mag worden, wat gebruiken jullie dan als alternatief?)

7

heeeeeel mooie taart :Y  :thumb:

:think: waar heb je 'm mee gevuld? O-)

Mammavanvijf, het ligt aan het merk maïzena heb ik begrepen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

heeeeeel mooie taart :Y  :thumb:

:think: waar heb je 'm mee gevuld? O-)

Mammavanvijf, het ligt aan het merk maïzena heb ik begrepen :)

Ja hè? Dus waar op staat: kunnen sporen van melk bevatten, die moet ik dan niet hebben????? Er is namelijk gevraagd om een lactosevrije taart te maken en het enige waar ik tegen aan loop is dus de maïzena.

9

IK gebruik gewoon maizena waar op staat kan sporen van melk bevatten want dat kan bij onze dochter gelukkig wel. Bij onze dochter is het een opbouwende allergie. M.a.w. als ze een een heel klein beetje binnen krijgt is het geen probleem. Als ze de volgende dag weer een beetje binnen krijgt krijgt ze buikpijn enz tot ze op een gegeven moment doodziek wordt. Dus als haar lichaam "schoon"is kan ze rustig een beetje melk verdragen. Helaas is ze ook allergisch voor aardbeien en als ze daar iets van binnen krijgt wordt ze wel meteen doodziek. Haar keel zwelt dan op waardoor ze benauwd wordt en ze krijgt zeer hoge koorts. Ik ben dus banger voor aardbeien dan voor koemelk.
De onderste taart is gevuld met piepschuim. De middelste met verse aardbeien, banketbakkersroom en slagroom en de bovenste is een koemelkvrije chocoladecake gevuld met botercreme van suziemix (bevat lactose) met frambozenbavaroisepoeder.