1

Onderwerp: is er hier iemand die tips kan geven over zelf een dummie maken?

Hai allemaal,

Ik zit met het idee om zelf een dummie te maken van piepschuim.
zijn er meer mensen hier die daar ervaring mee hebben ?

als je b.v. kleine stukjes piepschuim hebt, kan je die opbouwen tot je de juiste maat hebt, en waarmee snijd je de piepschuim het makkelijkste en waarmee plak je dan de lagen aan elkaar.

alle tips welkom. :Y

alvast bedankt !

creatief met taart

2 Laatst bewerkt door Annette52 (15-03-2012 09:40)

Re: is er hier iemand die tips kan geven over zelf een dummie maken?

Nou Anouska, je kunt het beste een kant en klare dummie kopen in de webshop of taart shop.
Die zijn er al vanaf 2 euro. in het rond en vierkant en ook andere vormen.
Die maak je beetje vochtig met je handen of planten spuit ,nadat je de scherpe randen geschuurd hebt met fijn schuurpapiertje.
Dan rol je je fondant uit wel dikker dan bij gewone taart en die doe je op dezelfde manier als bij gewone taart eromheen.Bij vierkante dummie eerst bij de hoeken beginnen.
Hoop dat dit duidelijk genoeg is als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Succes

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3 Laatst bewerkt door Annette52 (15-03-2012 09:44)

Als je bedoelt dat je echt alleen zelf een dummie van piepschuim wilt maken,
ga dan naar de bouwmarkt die heeft platen piepschuim tot rond de 8 cm.
Die kun je makkelijk zelf vierkant snijden met steak mes en rond moet je echt met warmte draad of speciale snijmachine doen of lintzaag.Wordt vaak niet zo mooi recht en is veel schuurwerk,om het af te werken.
Succes in ieder geval

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

4

Het is ook mogelijk om een glazen vaasje als dummie te gebruiken. Dat heb ik op deze foto ook gedaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E363GDJR-D.jpg

5

Ik ben vooral bang dat het verschrikkelijk veel troep gaat geven wanneer je zelf in piepschuim gaat snijden en schuren!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

6

er is een how-to om een dummy van zoutdeeg te maken :Y  kun je alle vormen maken die je wilt :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Chennie schreef:

Het is ook mogelijk om een glazen vaasje als dummie te gebruiken. Dat heb ik op deze foto ook gedaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E363GDJR-D.jpg

dat is ook een idee .bekleed je die dan ook met wat water en dan de fondant.hoe werkt dat?

creatief met taart

8

Carien schreef:

er is een how-to om een dummy van zoutdeeg te maken :Y  kun je alle vormen maken die je wilt :)

dankje carien,
dat kwam ik inderdaad ook tegen op het internet,alleen wordt daar ook gesproken over dat het kan gaan schimmelen. :s  dus weet niet goed of dat wat is.maar ik hou het wel in gedachten

creatief met taart

9

Annette52 schreef:

Nou Anouska, je kunt het beste een kant en klare dummie kopen in de webshop of taart shop.
Die zijn er al vanaf 2 euro. in het rond en vierkant en ook andere vormen.
Die maak je beetje vochtig met je handen of planten spuit ,nadat je de scherpe randen geschuurd hebt met fijn schuurpapiertje.
Dan rol je je fondant uit wel dikker dan bij gewone taart en die doe je op dezelfde manier als bij gewone taart eromheen.Bij vierkante dummie eerst bij de hoeken beginnen.
Hoop dat dit duidelijk genoeg is als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Succes

dankje annette,
Maar mijn bedoeling is  om zelf een dummy te maken. Ik heb een aantal stukken piepschuim in huis,dus dacht...waarom iets bestellen? ff knutselen,dan moet het ook wel lukken.
daarom hoop ik dat er meer mensen dit wel eens gedaan hebben en wat leuke tips hebben,voordat ik eraan begin.

creatief met taart

10

Annette52 schreef:

Als je bedoelt dat je echt alleen zelf een dummie van piepschuim wilt maken,
ga dan naar de bouwmarkt die heeft platen piepschuim tot rond de 8 cm.
Die kun je makkelijk zelf vierkant snijden met steak mes en rond moet je echt met warmte draad of speciale snijmachine doen of lintzaag.Wordt vaak niet zo mooi recht en is veel schuurwerk,om het af te werken.
Succes in ieder geval

oke dus het is wel mogelijk,alleen nog uitproberen hoe het mooi glad  en recht wordt.

creatief met taart

11

Een heet mes gaat ook prima. Je stinkt alleen wel de tent uit! :s

12

Ja hoor gewoon het vaasje een heel klein beetje nat maken en dan de fondant er over.