1

Onderwerp: Cappucinobavarois met..?

Wat is nou echt lekker in een taart van chocoladebiscuit: cappuccinobavarois met....????

Mijn dochter wil perse die cappucinobavarois. Ik kan het gewoon niet verzinnen en de taart moet toch echt wel  met twee laagjes vulling. Ik wil ook niet dat het te zwaar wordt, aangezien de buitenlaag van marsepein (daaronder afgesmeerd met botercreme) is.

Wie kan mij een goede tip geven?

2

Re: Cappucinobavarois met..?

banketbakkersroom of dulche de lech ?

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

Botercreme met beetje marsala of amaretto erdoor, smaakt het samen een beetje tiramisu achtig. Of een laagje vlaaifruit kers.

Groetjes Petra

4

Dank voor jullie antwoorden tot nu toe.

Een tijdje geleden heb ik hier op dit forum de vraag geplaatst of het evt. samen kon met gewoon een laagje jam, maar niet iedereen was daar enthousiast over.... Wat vinden jullie?

Die botercreme met amaretto klinkt ook goed, maarre... wordt de botercreme dan niet te nat? Ik maak gewoon botercreme van roomboter met poedersuiker (dus niet van een mix ofzo)

5

met jam vind ik idd ook niet zo geslaagd

en als je een botercreme maakt voor te vullen lees dan eens bij de recepten die 1:1 is voor af te smeren en niet echt ekker voor te vullen
misschien is de bokkepootjescreme of de bonbonblock ook wel lekker

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

gewoon 2 laagjes cappucino?
evt met een laagje krokante chocola?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

ganache

8

bc met lange vingers en cacao  :9

Liefs, Zanoni

9

dulche de leche of karamel

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

10

en als ik nou chocoladeglazuur van dr. Oetker gebruik IN de taart, als krokant chocoladelaagje. Kan dat dan ook? Of moet ik echte chocola smelten? 

En dan: eerste laag cappuccinobavarois, tweede laag krokante chocola? Of moet ik op die krokante chocola dan nog een beetje bavarois doen ofzo?

Kan iemand mij snel helpen?  Ik hoop het, want de taart moet vandaag gemaakt worden en ik weet het nog steeds niet...

11

ik zou op de choclaag een laagje bavarois doen :Y

12

Dank je voor je reactie. En kan ik dan de chocoglazuur gebruiken in plaats van gewone chocola smelten?

13

geen idee :nooo  heb het nooit gebruikt, is dat niet heel zoet?

gewoon in een bak boven een pannetje heet water wat chocbrokken smelten en dat over de biscuit gieten, gaat het zeker goed :)