1

Onderwerp: Nieuw: Essusweets

Hallo Ik ben Esmée en ik ben 18 jaar.
Ik volg nu een half jaar een opleiding tot banketbakker in groningen.
Ik wil zelf een bedrijf beginnen en wilde graag bijleren op school en in een bedrijf. Ik had nooit gedacht dat ik zóveel zou leren.
Ik vind het superleuk en elke dag doe ik weer nieuwe ervaringen en ideeën op voor mijn eigen bedrijfje.

vroeger was ik al gek op dingetjes bakken en spelen met klei. Combineer deze twee en je wordt een taartenbakster.

Ik ben van plan verschillende groottes taarten te gaan verkopen.
12,15,20,25 cm doorsnede en stapelversies hiervan.
Sinds gisteren heb ik ook blanda schalen in mijn bezit en daardoor is het bestellen bij mij van de 12 en 20 cm taartjes ook mogelijk.
Daarnaast heb ik een enorme taartenbakkoopziekte en staat er al een heel malm 3 ladenkastje vol met bakspullen hier maar er kan natuurlijk altijd meer bij en investeer in mijn toekomst (zoals ik dat noem wanneer mijn moeder vraagt wat ik NU weer gekocht heb).

Omdat ik een opleiding tot banketbakker volg leer ik ook vele andere dingen te maken en ben van plan om dit ook te gaan verkopen, denk aan: ronde bavaroiseslofjes van zo'n 8cm doorsnede in verschillende smaken, soezen, petit fours en nog veel meer!

Mijn hobbies zijn uiteraard bakken, dansen, stedentripjes en internetten (vooral nu met deleukstetaarten verslaving)

Ik hoop velen van jullie te leren kennen en op weg te helpen met voor de consument vaak onbereikbare recepten (zoals bijv. sloffendeeg waar ik gisteren iemand aan geholpen heb) en andere talenten en hoop ook heel veel van jullie te leren!

Liefs,
Esmée

2

Re: Nieuw: Essusweets

Poeh, jij hebt op je 18e alles al goed overdacht... Goed hoor! Welkom hier...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart