Onderwerp: Gebruiken jullie biscuit mix van funcakes of eigen recepten?
En welke vinden jullie beter?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Gebruiken jullie biscuit mix van funcakes of eigen recepten?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
En welke vinden jullie beter?
eigen recept voor cc's
En ze worden altijd heerlijk gevonden....
biscuitmix van funcakes
ik vind hem zo lekker en goed en makkelijk dat ik nooit wat anders geprobeerd heb.
biscuitmix van funcakes!
(en voor cc dan weer wel "eigen" recept)
biscuitmix van funcakes
ik vind hem zo lekker en goed en makkelijkdat ik nooit wat anders geprobeerd heb.
ik vind die kasteel op fot erg mooi,toen ik was voor zoontje aan maken was ik veel keren naar deze gekeken.
Ik gebruik moskovische van onze plaatselijke molen voor het biscuit en de cupcakemix van funcakes
maar soms ja meestal is biscuit zo luchtig dat is lastig snijden,hebben jullie dat ook
ik maak het liefst biscuit van het recept van dit forum,altijd prachtig en lekker resultaat.cupcakes heb ik nog niet veel gemaakt ,maar weet eigenlijk al zeker dat ik die ook gewoon naar een recept ga maken.
Met de mix van funcakes! Lekker en makkelijk!
maar soms ja meestal is biscuit zo luchtig dat is lastig snijden,hebben jullie dat ook
bij veel snijwerk wordt meestal cake gebruikt, biscuit kruimelt idd erg en is niet stevig genoeg.
Ik had altijd biscuitmix van funcakes. Waarom moeilijk doen als het zo ook kan en heerlijk is. Omdat ik de laatste tijd veel bak ben ik begonnen aan 15 kilo zakken. Zo ook een 15 kilo zak besteld, dacht dat het funcakes was maar bleek de luxe biscuitmix van bakels te zijn Net als de pettinice fondant.
Dus daar staat zo'n grootte zak biscuitmix in de gang pfff, Ik wilde hem eigenlijk terug sturen omdat ik zweer bij funcakes. Maar ik gebruik ook pettinice dus ik dacht, deze mix zal ook wel goed zijn en inderdaad. Ik gebruik dezelfde hoeveelheden ei en water zoals bij het funcakes recept en de biscuit is ook prima.
Bij funcakes zit er iets meer een vanillesmaakje aan en bakels is wat neutraler van smaak, vinden wij hier tenminste. De luchtigheid is hetzelfde.
Nou wat een verhaal he. En dat over biscuitmix haha
vanwelie schreef:maar soms ja meestal is biscuit zo luchtig dat is lastig snijden,hebben jullie dat ook
bij veel snijwerk wordt meestal cake gebruikt, biscuit kruimelt idd erg en is niet stevig genoeg.
en welke mix dan moet gebruiken?
Carien schreef:vanwelie schreef:maar soms ja meestal is biscuit zo luchtig dat is lastig snijden,hebben jullie dat ook
en welke mix dan moet gebruiken?
ik bak mijn biscuit altijd 2 dagen van te voren. Dan is het wat steviger
er zijn veel soorten cakemix in de normale supermarkten te koop; net wat je zelf lekker vindt.
Je kunt ook zelf cake maken natuurlijk:
250 gram boter
250 gram zelfrijzend bakmeel
250 gram suiker/basterdsuiker
5 eieren M
Eerst de boter goed zacht roeren, dan suiker er bij en goed mixen, beetje voor beetje het zelfr bakmeel en ei er goed door roeren.
Dan in goed ingevette vorm en op 160/170 graden een min of 60/70 in het midden van je oven.
Voor de smaak eventueel een zakje vanille suiker of een beetje citroen sap er in doen.
ik doet dat ook,nooit zelfde dag bakken en vullen.
mamski schreef:biscuitmix van funcakes
ik vind hem zo lekker en goed en makkelijkdat ik nooit wat anders geprobeerd heb.
ik vind die kasteel op fot erg mooi,toen ik was voor zoontje aan maken was ik veel keren naar deze gekeken.
Dank je wel voor het compliment, mijn kleindochter was er ook erg blij mee (en ik ook).
Zal nog even 'mijn' recept geven....
Vond hem in een krantje van de Jumbo
Ingrediënten:
◦125 gr. boter
◦125 gr. zelfrijzend bakmeel
◦125 gr. witte basterdsuiker
◦2 eieren
◦½ zakje vanillesuiker (1 hele is ook lekker)
◦2 à 3 eetlepels melk
Werkwijze:
◦Verwarm de oven voor op 180 C
◦Doe alles behalve de melk in je kom
◦niet op een hoge stand mixen (ik doe op stand 2 van de 3 standen)
◦Voeg tijdens het mengen/mixen de melk toe op de laagste stand
◦Zet 12 papieren vormpjes in een muffinvorm
◦Verdeel het beslag over de vormpjes
◦Bak de cakejes in 15 á 20 minuten lichtbruin
ik heb er mijn eigen draai een gegeven op de volgende manier:
@ ik laat de vanillesuiker weg
@ ik vervang de witte basterdsuiker voor de helft met donkerbruine basterdsuiker (is al vrij zoet, vandaar dat ik de vanillesuiker weglaat)
@ ik gebruik vloeibare boter ( let er wel op dat het boter is om in te braden én bakken, zoals bijv bleuband)
@ ik doe alles behalve de eieren en de melk in m'n kom
@ ik meng eerst de boter, suiker en bakmeel
@ dan doe ik de eieren erbij
@ en pas als dat een mooi mengsel is, doe ik er de melk bij
badenkt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Gebruiken jullie biscuit mix van funcakes of eigen recepten?