1

Onderwerp: Welke vulling bij wortelcake?

Wil binnenkort wortelcake bakken, maar welke vulling past hier nu lekker bij?  Kan je gewoon chocoladeganache of iets anders erbij doen.  Of zijn er combinaties die super lekker samengaan of andere die totaal niet passen?  :s

Bedankt alvast voor de hulp.

2

Re: Welke vulling bij wortelcake?

Ik zou voor een creamcheese-frosting of vanilla-cream-frosting gaan, niet chocola!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Annemiek schreef:

Ik zou voor een creamcheese-frosting of vanilla-cream-frosting gaan, niet chocola!

:Y

Als ik worteltaart maak dan doe ik een topping van 150 gram monchou met limoensap van 1 limoen en 100 gram poedersuiker

djehr schreef:
Annemiek schreef:

Als ik worteltaart maak dan doe ik een topping van 150 gram monchou met limoensap van 1 limoen en 100 gram poedersuiker

Kan ik die worteltaart dan ook bekleden met fondant?  Of is dit ook geen goed idee qua smaak?

5

witte ganache is ook lekker. :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

mamatina1012 schreef:
djehr schreef:
Annemiek schreef:

Kan ik die worteltaart dan ook bekleden met fondant?  Of is dit ook geen goed idee qua smaak?

zou ik niet doen. vullen EN afsmeren met cream cheese frosting :-)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

7

Dit recept gebruik ik altijd als vulling/topping voor mijn worteltjestaart

Vulling:
125 g verse kaas( roomkaas/MonChou)
125 ml stijfgeklopte room
2 eetlepels citroensap
60 g poedersuiker

In een kom de roomkaas met citroensap smeuig kloppen. Deze aan de geklopte slagroom toevoegen en samen met de poedersuiker goed door elkaar kloppen.

Als je de taart wilt bekleden dan zal ik hem niet afsmeren maar alleen vullen. Dit ivm met smelten van het fondant.

Dit recept vind ik zó lekker  :9 , dat ik het gebruik voor MonChou taart. Wel met gelatine, en een bodem van bastognekoekkruimels en natuurlijk kersen boven op de taart.

Groetjes!

Happy Cake Day!

8 Laatst bewerkt door djehr (15-03-2012 17:03)

Kadohke schreef:
mamatina1012 schreef:

zou ik niet doen. vullen EN afsmeren met cream cheese frosting :-)

Inderdaad gewoon ook afsmeren met de creamcheese. is echt superlekker. Worteltaart is namelijk best zoet en de creamcheese maakt het lekker fris...Als je er dan weer fondant overheen doet wordt het weer mierzoet..

9

Ik kom uit Zwitserland en de zwitserse worteltjestaart smeer je af met poedersuiker aangelengd met citroensap. Net dat het vloeibaar genoeg is om te bestrijken. En dan de marsepeinen worteltjes er op.

Maar als je de amerikaanse maakt zou ik idd de creamcheese nemen.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky