1 Laatst bewerkt door smollebulle (15-03-2012 15:47)

Onderwerp: De zoveelste koelkastvraag........

Maar ik kan het toch niet laten  :D  Laat ik beginnen met voorop stellen dat ik altijd de taarten in de koelkast bewaar. Maar ik vroeg me gewoon iets af.

Taart met een ganachevulling hoeft schijnbaar niet in de koelkast omdat de slagroom aan de kook is geweest.

Botercreme gemaaktvan de mix hoeft ook niet in de koelkast.

Laatst heb ik botercreme-extra gemaakt met eigen gemaakte banketbakkersroom. Hierbij worden ook de melk, de eidooiers en de bloem ook gekookt, net als bij de ganache. Betekent dit dan dat deze creme ook buiten de koelkast kan? :think:

2

Re: De zoveelste koelkastvraag........

Nee. Wel even maar niet om te bewaren.

3

je vraag is volkomen terecht, en ja, je kan banketbakkersroom wel een dag of 2 buiten de koelkast houden.
Uiteraard niet in volle zon in een kamer van 24°C, maar dat kan je ook niet met een taart met botercrème.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

etmc schreef:

Nee. Wel even maar niet om te bewaren.

Kun je dit toelichten?

5

Banketbakkersroom kan niet buiten de koelkast, die crème kan je wel 2 uurtjes op tafel zetten maar niet hele dagen.

6

Nou  :D , ik kom even terug op mijn eigen topic. Ik zag rudolph van veen bij 24 kitchen weer deze creme maken. Zijn woorden: soms komt het niet uit om met slagroom te vullen omdat dit in de koelkast moet. Deze creme kun je een paar dagen buiten de koelkast bewaren.
Wolla, rudoph heeft gespoken O-)

7

:rolleyes:  :grr:  :x  :s enzenz

:think: kunnen we niet vragen of die lui van de smaakpolitie (ofzoiets)hier voor eens en voor altijd een juist en eenduidig antwoord op geven? O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Voor eigen gebruik en voor anderen is een groot verschil. Ik eet ook dingen over datum als ze niet pluizig zijn maar ik geef t echt niet aan anderen. slagroomtaart die al 3 uur op een tafel staat eet ik niet omdat ik weet wat ermee kan gebeuren.  Mij is gewoon geleerd dat alles in de koelkast moet behalve ongevulde cake en koekjes enzo...

Dus even voor de duidelijkheid. Je kan het alleen buiten de koelkast bewaren als je de banketbakkersroom zelf hebt gemaakt? Of begrijp ik het verkeerd?

Dus even voor de duidelijkheid. Je kan het alleen buiten de koelkast bewaren als je de banketbakkersroom zelf hebt gemaakt? Of begrijp ik het verkeerd?

11

Naar mijn kennis kan banketbakkersroom die je zelf gemaakt hebt helemaal niet ongekoeld bewaard worden, gekoeld zelfs maar 1 dag... Iig dat heb ik op mn opleiding geleerd.  Maar in België kan het weer wel en Rudolf beweert weer wat anders..

Dus succes ermee ;)

12

Hier kom je dus waarschijnlijk niet uit......net als zovelen....
Ik bewaar mijn BBR altijd in de koeling. De zelfgemaakte en die je met water moet aanmaken (FunCakes  :9  en Dr. Oetker)

13

Ik bewaar de taarten ook altijd in de koeling, voor anderen of voor eigen gebruik. Maar het was wel geinig dat hij het zo letterlijk zei.
@esther68: blijkbaar vind jij de funcakes bbr lekker? Ben niet nieuwsgierig  O-)

14

smollebulle schreef:

Ik bewaar de taarten ook altijd in de koeling, voor anderen of voor eigen gebruik. Maar het was wel geinig dat hij het zo letterlijk zei.
@esther68: blijkbaar vind jij de funcakes bbr lekker? Ben niet nieuwsgierig  O-)

Ja  :9 , lekkerder dan die van Oetker. Die smaakt zo poederig, vind ik, terwijl die van FC romig smaakt  :Y