Onderwerp: geen botercreme mix thuis en wat nu
iemand idee hoe krijg ik dan,het gaat over proeven alleen dus geen taart .ik heb net gelezen op forum dat kan ik bankeetbakersroom gebruiken en dan met boter mengen klopt dat
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » geen botercreme mix thuis en wat nu
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
iemand idee hoe krijg ik dan,het gaat over proeven alleen dus geen taart .ik heb net gelezen op forum dat kan ik bankeetbakersroom gebruiken en dan met boter mengen klopt dat
je kan inderdaad banketbakkersroom met boter mengen, dan heb je een lekkere crème, maar het geeft niet hetzelfde resultaat als botercrèmemix om botercrème te maken.
ja net gemaakt ja ind.andere maar ja beter dan niks
gewoon botercreme 1:1
1 deel roomboter en 1 deel poedersuiker, boter net aan smelten, poedersuiker erdoor en 10 min mixen. Smaak naar keuze toevoegen (als je smaakje wilt) klaar.
250 boter, 250 suiker en 1 staafje oploskoffie van nescafé mocca met paar drupjes wate mengen, erdoor doen: heerlijke moccabotercreme voor afsmeren en vullen
als het alleen maar om te proven is, kun je kleinere hoeveelheid maken en verschillende smaakjes geven uit 1x basis botercreme...
ik gebruik nooit een botercreme mix:
maak altijd verse meringue boterroom: 250gr eiwitten, 250gram fijne suiker en 750gram boter. eiwitten en suiker au bain marie onder voortdurend roeren opwarmen tot de suiker is gesmolten. dan opkloppen op medium hoge stand in de keukenrobot tot mijn kom afgekoeld is en er zachte pieken ontstaan. dan blokje per blokje boter erbij. dan gaat die even schiften, maar gewoon blijven doorkloppen dan komt alles goed. op het einde voeg ik er gesmolten mars, werthers echte,... of iets anders erin en dan heb ik telkens een lekkere boterroom.
veel succes ermee
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » geen botercreme mix thuis en wat nu