Onderwerp: Slapeloze nachten
Deze taart heeft een lang verhaal...
Sla het gerust over, maar ik wil het er toch even bij vermelden...
Uiteraard is feedback welkom!
Mijn neef had mij gevraagd om voor zijn stiefdochter, die zeven zou worden, een verjaardagsstapeltaartje te maken.
Na veel vragen van mijn kant waren we eruit, het zou een taart worden met regenboogkleuren. Ze houdt van paarden, maar dat wilden ze niet op de taart...
Pffff na een week lang denken, hier ideeën gevraagd...ik kreeg enkele dagen na het verzoek te horen dat ze strikjes heel leuk vond...had ik enkele ontwerpen. Toch was het niet helemaal naar hun zin...
Toen kreeg ik na een week te horen dat ze een rood-wit taart wilden met een lussenstrik....
Ik mijn hoofd proberen leeg te halen en niet in diverse kleuren te denken, maar nu nog maar in twee kleuren.
JA! Eindelijk een leuk ideetje....
Maar deze taart was gedoemd om te mislukken!!!!
Biscuit kwam niet mooi hoog...afsmeren wilde maar niet lukken... tijden het bekleden scheurde het fondant en kreeg ik het niet strak om de taart en dus moest ik mijn idee laten varen.
Dan maar een rode rand om de taart...ook dit wilde niet lukken!
Het is de allereerste keer dat ik een lussenstrik maak...Té groot!!!
Oef wat heb ik slapeloze nachten gehad en gefoeterd op deze taart!
Gisteravond kwam mijn neef en vriendin de taart ophalen en wat hun reactie...Prachtig! Schitterend!
Wat waren ze blij met deze taart!
Het was totaal niet naar mijn zin, had hele andere ideeën en vind het ook heel jammer dat ik niet mijn creatieve ideeën heb mogen uitvoeren, maar OK.
Dit is 'm uiteindelijk geworden: