1

Onderwerp: Welke rozen voor op cupcakes?

Ik moet 190cupcakes maken met op elke een roos.
Ik dacht aan een mold maar vind de meeste niet kunnen tippen aan zelfgemaakte rozen, wat denken jullie?
Hoe zouden jullie het aanpakken? Het moet zo een roosje zijn dat ik op de zijkant van een cupcake kan zetten, en daarnaast nog een lintje leggen met de namen op..Dus geen te grote roos.. O-)

Maak elke taart alsof het je laatste is!

2

Re: Welke rozen voor op cupcakes?

kantklaar kopen wordt duur,zelf maken?

3

een klein rolroosje maken

4

ja vind de rolroosjes persoonlijk niet zo mooi, ze wou ook echt meer als op de taart maar ik zit wel zeker 10 min aan een roos..weet iemand misschien een gemakkelijke techniek voor rozen, een snelle? ze mogen met minder blaadjes zijn , mijn zijn nu met 15 meestal..

Maak elke taart alsof het je laatste is!

De Karen Davies mold is ook een hele mooie mold en snel te maken!!

Groetjes Darlene

6

ik maak 9 cirkeltjes (marsepein) en die duw ik platter met mijn vingers tussen een plastiek hoesje. die doe ik rond  een kegeltje van marsepein en begin ik te vormen. hier is een voorbeeldje hoe ze eruit zien, dit was een ministapeltaartje met roosjes.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/425256_174998552617434_100003218718030_261011_1767124797_n.jpg
veel succes ermee :)
groetjes

5 rondjes uitsteken, op een rijtje leggen met overlap en dan oprollen? Heb je toch het idee van 'losse Blaadjes'

Beste God, als u mij niet dun wilt maken, maak dan aub al mijn vriendinnen dik :-))

8

als je ze op bouwhuis besteld zouden ze op 49 cent per roos komen.
Misschien kun je het (gedeeltelijk) doorbereken in de prijs.
.bouwhuis.com/Marsepein%20Rozen

en anders misschien van icing spuiten?

Liefs, Zanoni

9

roosjes maken van royal icing, sneller en makkelijker bestaat niet! Nou ja, na wat oefening, maar met 190 cc's kun je genoeg oefenen :) 

Jammer dat het geen grote roos mag zijn, ik heb laatst een howto gezien hoe je van bv botercreme de bovenkant van een cupcake kan maken als roos, supermooi!