1 Laatst bewerkt door Brenda1512 (14-03-2012 13:39)

Onderwerp: Eerste stapeltaart, en hij moet ook nog naar Zuid Limburg! Iieee!

Grutgrut, ik heb me weer wat aangehaald...  :lol:

Zaterdagochtend moet er een Hello Kitty stapeltje (2 hoog) richting Maastricht, ikzelf woon in Wekerom (Gelderland) dus het is twee uur in de auto. Nu neem ik wel vaker een taart mee naar Heerlen (net zo ver) maar dat is dan een enkele taart!

Nu heb ik twee vragen aan jullie doorgewinterde taartenbakkers:

Kan ik de taart gestapeld vervoeren of is het beter om ze als twee enkele te vervoeren en bij het afleveradres zelf even op elkaar te zetten?

Mevrouw (5) wil als vulling "iets met chocola, of aardbeien... of banaan! Maar het liefst chocola, die van dat mona toetje"
Nu heb ik voor taarten altijd op veilig gespeeld met een botercréme en jam vulling... Iemand tips voor een stevige vulling (en dus geschikt voor een stapeltje), die niet persé gekoeld hoeft te worden, met chocolade...
Ps: de dowels heb ik in huis... ben als de dood dat de taart instort  :/

Ik hoor graag jullie tips en ideeën!
Alvast bedankt!

Schrijvertje

Re: Eerste stapeltaart, en hij moet ook nog naar Zuid Limburg! Iieee!

Hoi,

Ik zou de taarten pas stapelen op de locatie, dan ben je van die zorg af.
Als vulling kun je natuurlijk ook nog vers fruit toevoegen.
Of chocolade door de botercreme mixen, en een rode jam (geen aardbeienjam) nemen.
Of het geheel wat lekkerder te maken kun je ook kiezen voor een vulling van jam, botercreme en banketbakkersroom. Je kunt dan de taarten vervoeren met bevroren koelelementen. Het is gelukkig nog niet zo heel warm buiten, dus dat moet lukken. Dan zet je de taarten in een kratje zodat ze niet schuiven met onder de taartdozen de koelelementen. Kachel niet aan in de auto. Moet lukken.
Succes! Rijd je zo ver voor een klant?

3

chocladeganache als vulling kan ook

4

Gewoon thuis de hele taart afmaken en als stapel vervoeren. Gaat prima!  :Y

~ Never waste a good crisis... ~

5

Bedankt voor jullie antwoorden! Daar kan ik zéker wat mee :)
Zó blij met dit forum ;-)

@Saskia;

Normaal gesproken niet, maar dit is een gevalletje apart!
Moeders is een vriendin van mij en wij zouden dat weekend al naar Hoensbroek (deelgemeente van Heerlen) gaan, naar gezamenlijke vrienden van ons (van mijn man & mij).
Hoensbroek ligt 20 minuten van Maastricht af, dus vandaar dat ik voor haar graag een uitzondering maak! Ze had in eerste via via een kennisje die het zou doen, al 3 maanden geleden "geregeld" maar die liet opeens helemaal niets meer horen, terwijl er nog helemaal niets was afgesproken verder, behalve dan dat zij de taart zou maken.
Om niet op de dag zelf zonder taart te zitten heeft ze mij gevraagd en die kennis een mailtje gestuurd dat het niet meer nodig is!