1

Onderwerp: Koemelk vrij

Hallo allemaal,

ik moet een Vrijdag een koemelkvrij taartje maken en ben hier gaan snuffelen naar de mogelijkheden. Ik kon er niet helemaal wijs uit worden wat voor fondant/marsepein koemelkvrij was.
Ik heb dus Funcake een mailtje gestuurd en dit schreven ze terug!

Het beste zou je fondant kunnen gebruiken. Marsepein kan sporen van melk bevatten. Fondant heeft dit niet. Fondant is gluten- en lactosevrij, kan echter wel sporen van noten bevatten. De biscuitmix is ook koemelkvrij.

Mocht je nog meer vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

FunCakes.nl-6504788

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Groetjes P@trici@

2

Re: Koemelk vrij

wat snap je er niet aan? ze zeggen dat je fondant moet nemen en geen marsepein...

Groetjes, Dorothea.

3

hey, is de biscuitmix koemelk vrij? dat is wel een goeie om te weten.

Nee ik snap het nu wel maar sommige topics die ik opende zeiden dat je bij deze allergie marsepein moet gebruiken en andere zeiden weer bepaalde fondant. Dus om het zeker te weten even funcakes gemaild.

Groetjes P@trici@

5

Handig om te weten en heel netjes van ze.

6

Ik was laatst bij de makro en daar bekeek ik een zak met biscuitmix van funcakes maar die was toch echt NIET koemelkvrij. Als je hier in de webshop kijkt zie je ook dat er koemelkeiwitten in zitten.....?????
De meeste soorten fondant zitten ook koemelkeiwitten in!!!
Wat ik altijd doe is zelf marshmellowfondant maken want dat is wel koemelkeiwitvrij.
Werkelijk ik snap dat antwoord van funcakes echt niet want het is grote larie..!