1

Onderwerp: hoeveel

volgende week krijg ik een groepje van 18 kinderen uit de onderbouw van de basisschool voor de creamiddag. dus groep 1 t/m 4
we gaan broodjes bakken en cakejes versieren. puur toeval dat ik in dit groepje terecht komt, want er worden nog meer dingen gedaan (schilderen, knippen, kleuren, muziek, toneel e.d.)

nou heb ik in het verleden veel cc's en taarten gemaakt, maar ben er alweer een tijdje "uit".

kan iemand me aangeven hoeveel ik nodig ga hebben om 18 kinderen 2 cakejes te laten versieren met fondant en strooisels?
ga denk ik kant en klaar fondant / marsepein halen bij de xenos of zouden jullie gewoon witte fondant kopen en die zelf kleuren (kleurstof heb ik nog onaangebroken staan). hebben budget van 16 euro voor alles (brooddeeg, cakemix, versiersels e.d.).

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: hoeveel

Wat leuk!
Ik zou zelf kleuren. Dan kun je toch veel verschillende kleurtjes maken. Die voorgekleurde verpakkingen lijken me veel te veel.

Dat is toch een TAART waard!

3

Denk ook zelf kleuren, want voorgekleurd kost een stuk meer.
En gezien het budget wordt dat al snel te veel.
Ik zou het ook niet te moeilijk maken, bv een groene ondergrond met een bloemetje of vlindertje, of bv een varkentje.
Dan heb je ook niet veel verschillende kleuren nodig.
En dan zonder strooisels, die zijn vaak prijzig en worden of nauwelijks gebruikt, of het ligt echt overal hahaha.
En gewone broodjes bakken denk ik, bv in een vormpje, is vaak al voldoende.

veel succes en plezier

I may not be perfect, but i'm always me

4

voor een schildje op de cc heb je ongeveer 5 tot 10 gram fondant nodig... afhankelijk van hoe dik je het uitrolt.. even uitproberen hoeveel zo'n rondje bij jou weegt.

Ik zou als ik jou was dan zelf kleuren, en evt. de fondant ook dun uitrollen. Dan kunnen de kinderen zelf er een rondje en versiersels uitsteken... neem aan dat jullie ook een beperkte tijd ter beschikking hebben.

Ik denk dat je aan 6 kleurtjes wel voldoende hebt...

Misschien 6x150 gram fondant... dat moet volgens mij ruim voldoende zijn voor de cakejes... (ongeveer 350gr voor rondjes en 250 voor versiersels...)

succes!

Proost!

5

dank jullie wel. gezien de kosten hebben we afgezien van de fondant. via internet bestellen van wit lukt niet meer voor dinsdag en mijn vertrouwde winkel was gesloten nog vanwege herindeling winkel. dus toch maar met strooisels en poedersuiker met water en kleurstoffen. zal er ook wel erg leuk uit komen te zien. en voor de kids zal het niet uit maken hoop ik.
nogmaals bedankt voor de reacties.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.